• irrblosset

Hjälp med snygg lampa!

Jag är i behov av hjälp med att hitta en lampa till vardagsrummet!
    Vi har köpt ett hundraårigt gammalt hus med lite speciella tak. Vet inte hur jag ska förklara, men ni kanske förstår ändå
    Det är uppspännt som ett "segel" (i brist på bättre ord) som tak, uppdelat i fyra sektioner. I mitten finns en stukatur, vilket är enda stället i taket där man kan hänga en lampa om man inte vill förstöra "seglet". Och det vill jag ju naturligtvis inte, då det inte finns folk som kan sätta upp såna längre.
    Börjar nu fundera över lite alternativ till att ha en lampa hängandes från taket.
    Jag har en bild i huvudet av en variant av den där hemska femarmade lampan som vissa har/hade bakom hörnsoffan. Är ni med?
    Det finns en variant med bara EN arm och bara en lampa. Den är rund och fin i själva skärmen.
    Vart hittar man en sån?

Sen skulle det ju vara underbart om någon kom med något annat förslag på lampor

• Svar på tråden Hjälp med snygg lampa!
  • irrblosset

Hmm. Vilket inte betyder att jag inte behöver er hjälp längre

Kom gärna med förslag!

• sydneygirl

Mios lampa Lobby kanske?

• irrblosset

Ahh! Lobbyn är nästan exakt som den jag sett i mitt huvud
    Enda skillnaden är att skärmen är i något som liknar plexiglas i min fantasi.

Men tack så hemskt mycket! Hittade en annan jättefin lampa på Mios hemsida medans jag snurrade omkring där

• mammatotoo

Vill du ha en modern lampa?
    som då passar till den stora golvlampan...kanske en sån där taklampa med flera böjda "armar" och en vit lampa längst ut på varje arm. *Hehe* om man inte har sett den så låter ju detta väldigt underligt!
    www.smalandsdesign.se där finns det många fina lampor

Svar på tråden Hjälp med snygg lampa!