• Anonym

tredje barnet.. när kan man känna fosterrörelser??

väljer vara anonym pga att ingen vet att vi ska ha ett tredje barn än. är lite tidigt. är i v5.

men ni som är har fått eller är gravida med tredje barnet, när började ni känna fosterrörelser?? alltså man känner inte med handen utan bara att det sprattlar till i magen.

jag vet att det är tidigt och känna de nu men undrara bara.

med mitt första barn kände jag det i v 15
    sen med andra var dte i v 13/14

• Svar på tråden tredje barnet.. när kan man känna fosterrörelser??
  • Anonym

I v 5 kan man aldrig känna barnet. De har inga ben eller något alls då

• pulmones

Vecka 5 kan man absolut inte känna något. Jag tror inte heller att man kan känna i vecka 14 heller.

• blonde redhead

Med andra kände jag i v 13, men det är ju omöjligt att känna i v 5, det är ju bara någon mm och rör sig inte. Men från v 10 är det kanske möjligt eller något.

pulmones , Jag kände med 100% redan i v 13

• Blue Dragon

Hon har väl inte påstått att hon känt sparkar i vecka 5. Hon frågade när vi andra gjorde det. Alltså nyfiken på när vi andra kände i tredje grav. Hon längtar/undrar ju.

Själv så kände jag i vecka 13-14 i min tredje graviditet.

Älskar min 3 flickor
  • jempagirl

med 3:e barnet som jag väntar nu, kände jag inte av rörelserna förrens i v.28, var jättenervös å sprang å lyssnade hjärtljud titt som tätt... Nu i v.33 är det liv å rörelse...

• softmamma

Med första barnet kände jag rörelser i v 17.
    Med andra barnet i v 19.
    Med tredje barnet i v 20, så bara för att det är tredje barnet så behöver man inte känna rörelser tidigare för det.
    Absolut inte i v 5!!

• Anonym

jo nog vet jag att man inte kan känna i v5 och det har jag inte sagt/skrivit heller. om ni trode de kan ni ju kanske läsa lite saktare.

• Anonym

sockan2005: tack så mycket att du förstod min fråga!!

• På Tiden

De första fosterrörelserna brukar man känna runt halva graviditeten, runt vecka 18-22, om man är förstföderska och något tidigare om man är omföderska. En del kvinnor kan känna fosterrörelser redan i vecka 13-14 medan andra inte känner av dem förrän i vecka 26. Det är mycket individuellt och inget är rätt eller fel. Dessutom så inverkar barnets placering inne i magen, samt moderkakans placering, på när man känner av fosterrörelserna första gången.

• Anonym

på tiden: tack för svaret!! och när jag kände med mitt första barn kände jag inne i magen. men när jag kände med handen eller när jag såg det utanpå magen va det i v 20 ..

Svar på tråden tredje barnet.. när kan man känna fosterrörelser??