vill så gärna...
har ett stort problem. eller flera små kankse...träffade en underbar kille förra våren som har en dotter som fyller 4år i sommar, har själv sedan tidigare en dotter på snart 6år.
Vill så hemst gärna få våran lilla familj att funka...
Min bonusdotter bor bara hos oss varanan helg o där har vi problemet..
Eftersom hennes mamma bor en bra bitt ifrån oss o därför har vi bara möjligheten att ha varananhelg..
Min bonus dotter hamnar liksom i en ond cirkel, hemma hos mamma har hon inga regler överhuvudtaget, helt ok att börjar röjahögt o lågt 4:45 på morgon fast alla ligger o sover osv. inte lätt för henne att förstå att man inte får göra så hemma hos oss.. alla så kallade regler vi har funkar tyvärr lagom tills dem é söndag em o hon skall åka hem. vill ha tips o råd hur man lägger fram för hennes mamma utan att det blir fel att hon får försöka skaffa regler även hemma hos henne för att dottern skall få det så bra som möjligt...
Min sambo har försökt prata med mamman ett antal ggr fast hon tycker inte att barn som é snart 4år skall ha regler osv.
en sak till... vad ingår i ett underhåll?
min sambo betalar underhåll, men dottern har liksom hemska kläder. aldrig i rätt stolek osv. inget emot ärvda kläder men skall dem inte va i rätt stolek?
Mamma själv har snygga mode kläder, é det ditt våra underhålls pengar går, så tråkigt att behöva byta kläder på henne varje gång hon kommer för att man skall se hel, ren o snygg ut när man gör saker,,, älskar att shopa kläder till min dotter o köper väl ett o annat till min bonus med.. men det blir liksom liggande i lådan eftersom hon inte é hos oss så ofta. ibörjan skickade jag/vi men dem nya kläderna hem men dem kom aldrig tillbaka...
Vill verkligen kunna prata med mamman utan att klampa henne på tårna, för hon verkar va en kanon tjej annars o så...
Tips o råd...