• Annika 1983

Handla med dramaten? Snabba svar tack.

Ska snart iväg o handla på citygross ska gå dit o hem eftersom jag inte har bil. Brukar göra det men det blir så satans tungt att bära hem. Nu har jag en ful dramatkärra som jag tänkte ta med så det inte blir så tungt. Får man lov att gå in med den i affären utan att någon misstycker? Vågar inte direkt ställa den någonstans. Självklart kommer jag ha en korg där jag lägger varorna tills jag betalt.

Dum fråga kanske men jag vet inte hur man ser på detta även om jag själv jobbar i butik och inte tycker att det är några problem men det är ju en mindra butik.

* Kram *
  • Svar på tråden Handla med dramaten? Snabba svar tack.
  • Annika 1983

ja man tycker ju det. Tänkte så dom inte misstänker att man är ute efter att snatta eller nåt när man har den med *S*.

* Kram *
  • Zzarah

Borde inte vara några problem. Har haft med mig en dramaten in på flera olika affärer och det har aldrig varit någon som sagt något om det.

• Annika 1983

okej jag får chansa. Lite långt att gå hem igen om jag inte får haha *lat*

* Kram *
  • Leah1

Det borde ju inte vara nga problem!

Har en själv (pensinärstruck) Och har ibland satt i mjölken när jag handlar, har den öppen då, luckan alltså! Och tar sen bara upp en på bandet.

• Annika 1983

nu har jag handlat :) det gick br aoch ingen sa något. SÅÅÅÅÅÅ skönt att slippa konka på dom tunga matkassarna när jag skulle gå hem plus att jag kunde dra med mig pantburkarna i den när jag ´gick dit .

TOPPEN!

* Kram *
  • SandvikenMamma

Alltså... Man får ju stoppa ner allting till och med i jackfickorna om man vill det. Huvudsaken är ju att man betalar det innan man går förbi kassorna När man gått förbi kassorna, kan odm ta dig för snatteri (om du inte betalat), men annars kan dom inte göra annat än att titta på dig.

Så handla med den även i fortsättningen Praktiskt...

• Who knows

När vi handlade med darmaten på jobbet så hängde jag den alltid längst fram på vagnen. Du vet där vikningen är på dramaten handtaget, det vek jag ner i vagnen och själva dramaten väskan hängde utanför. Det var ingen som sa något om det.

Det kan ju bli lite börkigt och tungt för ryggen om du först ska lägga varorna i dramaten och sedan plocka upp dem på bandet.... blir så långt lyft och konstig ställning för ryggen..

Svar på tråden Handla med dramaten? Snabba svar tack.