Vilket är det bästa sättet att få bort skorv?
Vilket medel är bäst mot skorv? Var köper man det, finns det på apoteket?
Vilket medel är bäst mot skorv? Var köper man det, finns det på apoteket?
Vasselin på tub fungerar bra, finns på apoteket
Hmmm vad heter det nu igen... *funderar*... Salyvase 1% (tror jag) och finns på Apoteket.
Har funkat bra på båda barnen. Inhandla även en luskam när du ändå är på Apoteket eftersom det funkar bäst.
Salyvase 1% hade vi oxå.. super bra!
Från Growingpeople.se:
Om du vill få bort lindrigare skorv kan du göra så här:
För att få bort oljan ordentligt kan man behöva använda sig av ett milt schampo. Behandlingen behöver oftast upprepas ett par gånger.
Har barnet mycket skorv med fastsittande hudfjäll kan du använda salicylsyraolja eller 1 procentig salisylsyravaselin (finns att köpa på apotek) som du smörjer in i hårbotten på kvällen (akta så det inte kommer i ögonen). På morgonen kammar du med en tätkam och tvättar sedan med ett barnschampo. Denna behandling får du upprepa ett antal gånger.
vanlig barnolja ock kam.
tack för era snabba svar.
kram
Jag smörjde in sonens huvud med miniderm. Nu hade han väldigt lite hår så då funkande det bra att smörja med detta. Skorven försvann på två dagar. Så fort jag ser tecken till det så smörjer jag på igen och nu har han inte haft något på tre veckor.
Vi köpte en salva på apoteket som heter Borago, smorde 3 gånger om dagen i 10 dagar, inget kammande eller guggande och efter 10 dagar var all skorven borta.
Vi har oxå använt borago. Har funkat jättebra. Bara att smörja på och sedan lossnar skorven.
Borago är uteslutande bäst, snabbt och effektivt