• TesS08

Varför får jag så många stötar?

Håller på bli galen. Vad jag än rör i så får jag stötar. När jag pussar min sambo får jag stötar, när jag tar i en dörr. Får flera stötar per dag.
    Vad är de som är fel?

• Svar på tråden Varför får jag så många stötar?
  • Asil1

Kan bero på vilket sköljmedel man använder eller vilka skor man har på sig.

• Anonym

Jag får många stötar när jag har syntet kläder. Har nästan bara bomulls kläder idag. Jag får stötar av metall saker ccoh oftas på sjukhus. Använder alltid sköljmedel på kläderna så minskar också elektriciteten, torktumlar aldrig.

• TesS08

har alltid balsam och alltid sköljmedel..

Måste bara säga att bildörrar får jag jämt stötar av då jag ska stänga pch öppna.

• Lilla näktergal

TS: så har jag på vintern när det är torrt i luften, man har stickade tröjer på sig och håret är flygigt. Mycket beror på vad för material ens kläder består av och ens hår.

Det värsta är när man ska tvätta händerna och får stötar av vattnet!

Vet du, det finns en spray som man kan spraya på sig, eller en grej man kan sätta på skon så att man inte blir statisk. Ingenjörer som jobbar i vissa verkstäder har sånt för att inte "förstöra" jobbet.

• Sylvatica

Shit den där sprayen sku jag vilja få tag på! Får också stötar hela dagarna! Har hört att crocs kan ge stötar men jag fick det innan jag började använda dom också..

• WaitingInVain

Jag har ett par supermysiga innetofflor i nylon. Tar jag på mig dem, får jag stötar av precis *allt*! När jag öppnar kylskåpet, när jag rör vid vattnet som kommer ur vattenkranen, när jag öppnar garderobsdörrarna osv osv. Tycker mest synd om min stackars katt som vill komma och kela och bara får hemska 'smällar' på nosen

Men tar jag av mig tofflorna - så vips! Alla stötar upphör!

• Lill Ja

Vad intressant! Jag är oxå en elektrisk person!

På mitt jobb har vi kodade dörrar. Jag har tre gånger på kort tid slagit ut låssystemet pga starka stötar när jag ska slå in koden. Blev ombedd av chefen att hädanefter använda nycklar... Kan tillägga att detta ALDRIG hänt förut sedan lokalen byggdes för 11 år sedan!

Och bildörrar! Jag känner mig som ett levande elverk. Men det är nog som ni säger. Klädmaterial, skor, hårlängd m.m. Det är bara det att jag tycker jag varit klädd olika varje gång!

• Anonym (Aj!)

Jag med, speciellt när jag har en viss jacka och stiger ur bilen och tar i dörren för att stänga den. Aj!

Svar på tråden Varför får jag så många stötar?