• annelie80

Hur snabbt blev ni gravida efter det att ni slutat med P-piller?

Hur snabbt blev ni gravida efter det att ni slutat med P-piller?
    Uteblev er mens någon gång också?
    Min har gjort det, har aldrig hänt tidigare... Trots att jag slutat med P-pillar tidigare...

• Svar på tråden Hur snabbt blev ni gravida efter det att ni slutat med P-piller?
  • Maroschka

MIn mens blev totalt oregelbunden när jag slutade med piller. Visste aldrig om det skulle ta 30 eller 70 dagar tills nästa gång och hittade alsdrig åt någon ÄL heller. Efter ca ett år blev vi gravida.

• Hannah76

Båda mina tjejer har blivit till precis efter p-piller stopp, hann aldrig kolla om mensen skulle komma igång..

• annelie80

Jag slutade med P-piller den 27 mars fick min piller blödning den 29 mars (3 dagar tidigare än beräknat) startade barnverkstaden den 20april och har inte fått mens som beräknat helgen 28/29 april.
    Däremot har jag en grymt ökad aptit, hade hela helgen en molande verk, fått finnar.. Har aldrig haft en finne tidigare....
    Känns som att jag också ökat i vikt ocj stickningarna i magen...

Fick ni också så när ni slutade med P-piller?

• conspiracy

yes jag hade de du säger och en del saker till när jag slutade.. nu har de gått över :) slutade 17 mars så de tog ett tag innan jag blev normal, men mens fick jag typ som vanligt.. lite oregelbunden dock, men de rättar till sig :)

• conspiracy

förutom finnarna, de fick jag inte..

• Angelflikkan

det tog 5 månader innan plusset kom.. visserligen försökte vi inte de första 2 månaderna..

min mens blev lite konstig o oregelbunden första månaden, sen var allt som vanligt..

lycka till

• Eldflamman

Min mens kom nästintill efter klockan efter detta p-pillerstopp, blev gravid på 3:e försöket nu med "liten".
    Med första barnet, Hannes, krånglade mensen dock ganska rejält. Efter 4 månader utan mens började jag med p-piller igen. Slutade efter 2 månader och då blev Hannes till direkt.

LYCKA TILL!
    Ulrika

♥Stolt mamma till Hannes född 6/7-04 och liten i magen BF 21/12-07♥
  • enilorac

Slutade med piller i slutet av mars 2005 och blev gravid i slutet av juli 2005. Den första månaden efter pillerstoppet försökte vi inte eftersom jag ville ge kroppen en chans att göra av med lite hormoner först. Tror inte heller att jag hade någon äl första månaden efter stoppet. Så man kan säga att jag blev gravid på 3:e försöket.
    Tyvärr så är det ju så olika för alla hur lång tid det tar att bli gravid efter pillerstoppet. Det går ju inte att säga. Jag hade ätit p-piller i över 10 år när jag slutade.

Kram C och C

• Hope4y

Hej, slutade med p-piller maj 2006 och vi blev gravida i november 2006 alltså tog det 6 månader. Slutade tyvärr i mf.
    Lycka till!

• Vonkan84

Jag blev gravid på första försöket men den graviditeten slutade i MA i vecka 12.

What Comes around Goes Around
Svar på tråden Hur snabbt blev ni gravida efter det att ni slutat med P-piller?