• Cathie

Tvätta klädseln till Emmaljunga vagn?

Jag undrar som rubriken lyder. Har en Classic sport m svart klädsel. Det står på lappen att den ska handtvättas, men på mjuklifen som hör till (och som är av samma material) står det att man kan tvätta den i 40c. Tror ni att man kan tvätta klädseln till vagnen i 30c?

• Svar på tråden Tvätta klädseln till Emmaljunga vagn?
  • Pixy

vi tvättade vår klädsel i maskin. Tvättade i 40 grader och det gick bra

• Cathie

Ok, tack .

Hur gjorde du m sufletten? Jag vet inte riktigt hur jag ska på ut det som är i metall... Går det?

• Pixy

tvättade inte  sufletten eftersom den inte behövde tvättas och att vi inte fick lös tyget....

• Cathie

Misstänker att man inte kan ta av tyget... Går ju iofs att bara skölja upp den för hand, men resten kan jag alltså tvätta i maskin? Skönt!

• MjukisEmelie

Hej! Köpte en emmaljunga förra veckan O dom sa att man inte kan tvätta sufletten,utan att man kunde tvätta av den med en trasa om den blev smutsig..

• Maddeli
    Pixy skrev 2007-05-02 11:34:29 följande:
    vi tvättade vår klädsel i maskin. Tvättade i 40 grader och det gick bra
    Har ni tvättat all klädsel som är avtagbar i maskin 40 grader? Har köpt en beg. -06, så den är ju inte direkt smutsig, men känner ändå att jag vill tvätta allt jag kan... tex fotsack, överdelen till hårdliften, madrassen i hårdliften, tyget till sittdelen osv....
    ~* v.27 *~ Fånga dagen!
  • Pirrelin

Hej hej..jag tvättade allt typ som fanns på vagnen,plus skötväska å allt i 40 grader.även sufletten..metallramen gick ju lixom å dra ut från sidan. Hände inget förutom att allt blev super fräscht! Lycka till..

• Pixy

vi tvättade allt utom sufletten....utan några som helst problem.

• Alicia05sMamma

Tvättade klädseln till våran El scooter härom helgen. Tvättade den i tvättmaskinen på 40 grader fintvätt & de gick kalas bra  

(¯`°?.¸ ღ Mammas lilla hjärtegryn ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • Maddeli

Tack för svaren! Då är det bara till att ladda maskinen då!

~* v.27 *~ Fånga dagen!
  • Dianthus

Vi har fått låna en emmaljungavagn. Men på insidan av suffletten är det några fläckar som enligt svärmor är mögel. Hur vet man om det är mögel? Går det att få bort?

• Alicia05sMamma
    Dianthus skrev 2007-05-02 15:54:27 följande:
    Vi har fått låna en emmaljungavagn. Men på insidan av suffletten är det några fläckar som enligt svärmor är mögel. Hur vet man om det är mögel? Går det att få bort?
    Kan vara svårt. Beror väl oxå lite på hur länge det suttit i tyget. Prova att spraya med såndär klädseltvätt som finns bla till bilklädslar.

Mögel brukar ju oftast lukta & sedan burkar det ofta vara prickigt & lite grönaktigt.
    Då jag är mögelallergiker så känner jag av det på lukten iaf.

Hoppas du får bort det.
    (¯`°?.¸ ღ Mammas lilla hjärtegryn ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • Cathie

Så, nu har jag tvättat min klädsel och den blev hur ren och fin som helst. Fegade lite och vågade inte chansa, så jag körde den i 30c. Men det räckte, eftersom den bara var lite ofräsch.
    Sufletten la jag i blöt i ljummet vatten i badkaret och det gick också jättebra.

Så nu är vagnen i toppskick, bara att vänta på bebisen

• Maddeli

Har tvättat allt, jag med förutom sufletten, men kanske ska göra som dig Cathie och lägga den i blöt.... *funderar* .... sen har vi också en hårdlift, som ju inte går att "tvätta", men det får väl duga att dammsuga av och torka av med fuktig trasa, sen ska jag bara våttorka av själva "vagnskelettet"..... det är så roligt, min är en begagnad -06, och allt ser helt nytt ut nu när man tvättat av den!! Och allt för tusenlappar billigare!! Skrattande

~* v.27 *~ Fånga dagen!
Svar på tråden Tvätta klädseln till Emmaljunga vagn?