• Rix

Vad kostar det att hyra/köpa brudklänning?

Vill ha en enkel och billig klänning. Har tittat runt på nätet en del. Ni som hyrt vad kostade det och vad fick man för pengarna?
    Har bröllop i december och ka försöka sprida kostnaderna lite.
    Festen kommer att bli i mexikanskt tema med buffé.

• Svar på tråden Vad kostar det att hyra/köpa brudklänning?
  • Nericia

när jag gifte mig så hitta jag en privat sömmerska, jag betala 1500:- + tyg. å tyget hitta jag på rea. så cirka 2500:- gick allt på. jag tror att ska man hyra så går det nog på cirkus 5000:- det beror ju lite på vad man ska ha.

• Nericia

och vart i landet du bor.

• principisessan

det finns en del sidor på nätet som man kan få uppsyd en klänning efter ens mått för bara några tusen... nu minns jag tyvärr inte vad de hette, men googla så hittar du säkert nåt. Annars så kostar väl en ny och modern klänning upp emot 6000 medan att hyra kostar ungefär hälften..
    KOlla om du kan hitta nån utförsäljning på brudklänningar också

• Taggtroden

Jag ska också gifta mig i december! Jag valde att köpa en begagnad klänning! Nästan alla begagnade man hittar är endast använda en gång och efter det kemtvättade. Jag betalade 3000:- för min. Men om man vill ha en enkel så finns det massor på blocket och på bröllopstorgets köp  och sälj- sida för runt 1000kr och uppåt. Lycka till!

• Snäckan6

Hyrde min för 4500:- (inkl. underkjol), finns bild i mitt galleri.

• swemaria66

Köpte min klänning för 1000:- på Tradera i Måndags...Jätte fin, sen måste jag lämna in den på Kemtvätt går på ca 500:-Skrattande

Mina små underbara barn
  • swemaria66
    Snäckan6 skrev 2007-05-02 12:07:25 följande:
    Hyrde min för 4500:- (inkl. underkjol), finns bild i mitt galleri.
    Fin klänning du hadeSkrattande
    Mina små underbara barn
  • Rix

Snäckan vilken fin klänning!!! Hyrde ni mannens kläder med, dom var så fina dom oxå. Har ett problem när detgäller klännin, jag är cm och vill inte att klänningen ska bli för kort, delat kanske?

• Snäckan6

swemaria66: Tack så jättemkt!

Rix: Tack så jättemkt! Hyrde min mans kläder också (froakcoat). Det kan kanske hända att dekan lägga ner klänningen lite annars. Hoppas du hittar din klänning.

• Eofrysina

Hejsan ett hett tips är att köpa begagnat Ett annat är att låta bli att lämna in klänningen på kemtvätt Nästan alla brudklänningar har vattentvätt! Detta eftersom pärlbroderier oftast inte tål kemtvätt. Att kemtvätta brudklänning häromkring kostar ca 1000kr.

(de klänningar som inte ska vattentvättas är de som är gjorda av siden.)

Svar på tråden Vad kostar det att hyra/köpa brudklänning?