• Prickigkorv

Gynekologgruppen i Gbg- någon som har erfarenhet?

Hej!

Är det någon som har gjort sin utreding på Gynekologgruppen i Göteborg? Jag har bokat en tid den 12 juni och ska träffa Dr. Werner Schubert. Lite läskigt med en man men jag får stålsätta mig. Erfarenheter och tips välkomnas!! Tack.

• Svar på tråden Gynekologgruppen i Gbg- någon som har erfarenhet?
  • ivrig

Jag var hos honom först, men han skickade remiss till sahlgrenska för utredning ganska direkt. Han kommer att säga att det bästa är att söka sig till privat klinik (som tar hutlöst betalt) för att det är så långa väntetider till Sahlgrenska. Men om du kan tänka dig att vänta tre månader på utredning är det ju värt det tyckte jag. Det var så lång tid vi fick vänta på att få komma till Sahlg. Hur länge har ni försökt? För mig ville han inte skicka remiss förrän vi försökt mer än ett år.

Han var helt okej gynekolog för övrigt.

• Sleepingbeuty

Jag får inte längre gå hos honom för han hjälper inte till att mäta varken blåsor och slemhinna. Jag har varit mycket hos honom tidiagre och jag vet att han inte ligger inne med så mycket kunskaper.Dessutom är han dålig på VUL. Jag har ju en del erfarenhet av de flesta gynläkare i Göteborg genom årens lopp.Han är trög på remisser och recept.Tyvärr.vill inte göra någon missmodig.Men en utredning får inte dra ut på tiden.det har man inte råd med.Ta dig till Carlandeska vanliga gynmottagbning istället som går på högkostnadsskyddet Där sysslar de i stort sätt bara med fertilitesproblem.jag pratade själv med förra chefen Mats Wiklander i förra veckan om deras gynmottagning.Ta även upp immunologiska faktorer. de är inte pigga på det, men de vet mer än vad de säger.
    jag har pratat ingående med dessa herrar då jag jobbat med dom när vi fick sveriges första ivf-barn. Träffade dem förra veckan.

• ivrig

Fast om ni har försökt i ett år och bara vill ha en remiss kan han nog ordna det. Min erfarenhet är också att han inte är så kunnig på just infertilitet. Ett annat alternativ är att vända sig direkt till reproduktionsmedecinska enheten på sahlgrenska. Tar lite längre väntetid innan man får komma då, men man måste inte gå genom en gynekolog och ha remiss för att bli utredd.
    Lycka till!

• Prickigkorv

Tack för synpunkterna. Jag ringde till SU idag och pratade med en jätte trevlig kvinna där så jag tror att vi går dit istället.
    Om man inte behöver en remiss dit så är det lika bra att vänta lite extra för att få komma dit. Det känns tungt men vad ska man göra???

Tack igen!

• ivrig

Ja dom är verkligen supergulliga där. Förstår precis hur man har det och tar än på allvar på ett sätt som jag aldrig varit med om tidigare. Det var väl bra att du vände dig dit direkt, då vet man är att man hamnar på rätt ställe.

Om din kille lämnar spermaprov snabbt så kan det ju också hända att du får tid snabbare, om någon lämnar återbud. Dom gör nämligen inget innan dom vet att hans simmare är ok. Vi fick komma dit efter två och en halv månad ca.

Själv kämpar jag vidare, känns ganska tugnt för tillfället. Tiden segar sig verkligen fram. Verkar inte haft någon äl denna månad...suck

Svar på tråden Gynekologgruppen i Gbg- någon som har erfarenhet?