• Kika77

Önskas: Tips på resmål i Thailand!!??

Vi vill åka till Thailand i vinter med barnen, då 4 1/2 och ca 15 mån. Vi har varit där 2 ggr tidigare (utan barn) men med charter till Patong och Karon.
    Vi vill åka antingen i nov men inte för långt in i dec (mysigt hemma julmånaden) eller i jan, totalt borta ca 3 veckor.

Önskemål:
    Härliga stränder och bad
    Så bra väder som möjligt
    Lite shopping
    Lite att gå och kika på och kanske några ställen att äta på kvällstid.

Vi kan tänka oss både att kombinera några ställen eller stanna hela tiden på samma ställe om det är bra, dock inte för många byten då vi bara blir borta 3 veckor.

Så dela gärna med er av era tips och erfarenheter.
    Ska vi boka själva eller färdiga paket via resebolag, vilket blir billigast?

Jag börjar nog så och fyller på med lite mer frågor efter hand för dom lär komma

• Svar på tråden Önskas: Tips på resmål i Thailand!!??
  • Vitadrömmar

Hej!
    Jag hade rekomenderat att boka resan själv o inte via resebyrå,  bra lugna och mysiga ställen med barn är ko lanta och ko tao!! underbara öar!!

Är så lycklig
  • Vitadrömmar

Vi ska åka till Asien, bl.a då Thailand när våran son fyller 2år o då vara borta i 6 månader.. vi var där även under tiden jag var gravid.. o då va vi just på ko tao o lanta... o det var toppen för barnfamiljer.. både med stränder mat o liknande!!

Är så lycklig
  • CoolaSuperMamsen

ja vi vill oxå iväg i oktober november har ej varit iväg förut får bli bröllopsresa med barn så jag skulle oxå behöva lite tips! vi hade tänkt boka flyg för sig och hotell för sig det blir tydligen billigare, vi vill oxå se oss omkring och vill då kanske inte vara fast på ett och samma hotell!

• Kika77

Vitadrömmar: Var ni på Lanta i nov/dec möjligtvis? Vi har funderat på det och Krabi men har fått för mig att det är lite soltimmar där den tiden på året... när går solen upp och ner egentligen?? Vet du möjligtvis det?

• Vanillagold

Ett guldställe är Lanta beach resort på Koh Lanta, urtrevlig personal, fräscha bungalows för ca 130:-/natt, barnvänligt, super god mat och endast 5min med moppetaxi till Saladan för lite shopping.
    Längtar tillbaka.

• Flamma

Kan rekomendera Krabi / AoNang.
    Fast det blir mörkt tidigt, har för mej att det var runt kl 18-19...

• Vitadrömmar

kika77: nej dte var vi inte vi var där i mars,  nej jag vet inte hur många soltimmar det är där då, men jag vet att det ska fibnnas en sida här på internet om hur många soltimmar dte e på varje ställe.. hmm kommer bara inte på vart adressen är, mitt tips är att gå in på ett reseforum om fråga lite, tex på packpacking.nu eller resedagboken.se

Är så lycklig
  • ak71

Kika77: vi var på Koh Lanta i november och nog skulle jag säga att det var helt "normalt" med soltimmar. Solen gick ner vid 17:45-18:00 och min mer morgonpigge man var ute och tog morgondopp vid 7:00 och då var solen uppe.

• kottismamma

Läs i min presentation så får du lite tips från vår resa.

// Åsa

Svar på tråden Önskas: Tips på resmål i Thailand!!??