• Tösabiten

Dålig smak i munnen..

Hej!

Undrar om det är någon mer än jag som upplever att de har fått en annorlunda (=sämre) smak i munnen sedan de blev gravida?
    Jag är i v 8 och tycker att smaken i munnen har blivit mindre trevlig. Svårt att beskriva men metallsmak ligger nog närmast till hands.

Vill bara veta om det är jag som är konstig?

Kram!

• Svar på tråden Dålig smak i munnen..
  • Upptagen

Du är inte konstig alls, hade själv konstant metallsmak i munnen i början av graviditeten, men det gick över sen. Det kändes som om man ville borsta tänderna mest hela tiden.. :)

• Tösabiten

Tack snälla Tussilago för ditt snabba svar!
    Då är det inte bara jag...!

Ja så känns det precis, man vill borsta tänderna för jämnan!

Kram!

• Vågen

Hade oxå metallsmak i munnen i början av graviditeten. Dock inte hela tiden, det liksom kom och gick...? Hur som så gick det över!

• Snart 30

Jag har också samma problem, helst efter att jag har ätit. Därför vill jag gärna ha ngt i munnen mest hela tiden. men om det smakar metall vet jag inte, gammalt/dött liksom mer tror jag... Är i v7, förresten.

• Krullet

Samma problem som Snart 30. Dött-smak. Därför får jag konstiga ideer när jag har den smaken, att mitt barn dött och ruttnar i mig. Men det har varit bättre på sista tiden. Kommer och går...

• Snart 30

Nej, Krullet. Det är inte för att det är dött!
    Jag hade samma symtom en annan gång men då gjorde jag abort...

Men vad äckligt och Jobbigt det är!

• Philippa

Jag är nu i v 18, den dåliga smaken finns ännu där men är inte lika påtaglig som de första 15 veckorna. det var HEMSKT! Har två barn innan men inte upplevt detta tidigare, undrar vad det beror på?? det känns nästan som "galla-smak"... men nu verkar det börja försvinna, verkligen skönt!

• Yvonne D

Tösabiten: Jag har också "metall i munnen". Har funderat på hur jag kan veta det, det är ju inget man i vanliga fall äter??? Älskar smaksatt mineralvatten, men nu är det bara äckligt - hårt metalliskt på något konstigt oförklarligt sätt...
    Har två graviditeter bakom mig, den ena var jag tokig i saltlaktris under , den andra vräkte jag i mig blodpudding under. Vad ska det bli av detta?!
    Hoppas det snart går över!
    Lycka till!
    Kram
    Yvonne

Svar på tråden Dålig smak i munnen..