Kläder till prematur.....
Skulle jag vilja ha tipps om , har tittat vissa sajter men vad dyrt en del är +
att jag inte hittat ett enda ytter plagg,, typ kofta ,sommar overall,
snälla någon som kan tippsa!!!
Skulle jag vilja ha tipps om , har tittat vissa sajter men vad dyrt en del är +
att jag inte hittat ett enda ytter plagg,, typ kofta ,sommar overall,
snälla någon som kan tippsa!!!
Lindex har haft en del mindre kläder, men vi handlade nästan alla kläder till Jacob på Ge-Kås.
HM och Exit
Vi fick kläder i strl 40 när Ella föddes från guppi. Har sett att Exit har fått in det också. Hm har i strl 44.
Polarn o pyrets 44, eller är det tom 46 är små i storleken. Min son hade en tröja därifrån som passade jätte bra trots att strl 44 eg ver stort. Vet dock ej om ytterkläder
Jag hittade till min förvåning stl 44 på rea på KappAhl. Trodde inte de hade prematurkläder.
PippiLotta på nätet har en del prematurkläder.
tradera..
Tack för förslagen, jag får titta runt lite, just ytter kläder "sommar" är svårare att hitta , har jag fått för mig.
jag har skrivit i din gästbok ang kläder
Hm hade lite, babyproffsen nåt märke typ "johna", laban hade vi på neo
Finns det kläder att tillgå på neo, tex mössa eller så, kan man köpa nappflaskor där med, babby proffsen sa att dom inte säljer prematur flaskor utan det gör sjukhuset ??
Hej!
Min bror har blivit pappa till en liten prematurtjej & jag köpte en hel del kläder på H&M, Lindex & faktiskt Åhléns. Nu har de flesta butiker kläder från storlek 40 faktiskt.
De har nog kommit på att det är skamligt att ta mer betalt bara för att kläderna är mindre....
Lycka till!!
Jag köpte prematurkläder till min son på babyland..dom har en del där..
När vi låg på neo hade dom mössor som man fick låna..men kläder hade dom inte..
Jag har faktiskt inte hört talas om prematur flaskor utan vi blev rådda att använda helt vanliga flaskor men själva nappen bad dom oss köpa på apoteket..den med det allra minsta hålet..
Åhlens har 40-44
HM
Tradera.bra beg. där köpte jag en del..
på Neo får man inte ha privata kläder.
Att man inte får ha privata kläder är olika från sjukhus till sjukhus..
Nere i lund vet jag att andra som låg där hade privata kläder..
Likaså i hbg när vi började klä vår son..
Dom hade inga man fick låna utan man fick köpa själv..
Däremot dröjde det innan han fick ha kläder på sig pga utav att dom skulle kunna ''komma till'' ifall det krävdes..
Min son låg på neo både på Huddinge och Danderyd och där har de kläder till bebisarna om de behöver. Där får man också ha sina egna om man vill det.
Min var iof inte så hiskligt liten men han har body och byxa från PoP i stl 40 men de är ganska stora i stl. Sen har han body, byxa och fodrad overall från Lindex i stl 50 som är lika litet som Pop stl 40.
Finns lite på H&M och Kapp Ahl. Sen hittade jag på hemsidan www.pippilotta.se.
Åhléns hade lite i stl. 46 oxå...
vi köpte mest på H&M och po.p men det finns även lite på kappahl!
h&m har i stl 44 och po.p i stl 40 men dom är ungefär lika stora tycker jag
om man googlar på prematurkläder så hittar man väll en del å så brukar sjukhusen ha brochyrer var man kan beställa ifrån, hittade även st 35 i några vanliga barnklädes butiker, å en del mindre företag syr upp från st 25 (vi hade en riktigt liten)
några få dockkläder går att hitta motsvarande st 25-30 som faktiskt är mjuka å sköna osv..
åhlens och lundmyr