• marvella

Vilket fackförbund som receptionist/växeltelefonist?

Börjar ju nytt jobb imorgon Men jag klurar på en sak nämligen vilket fackförbund och A-kassa ska jag gå med i? Jag jobbar i receptionen och växeln på ett stort företag.

Visserligen ska jag ju fråga mina nya arbetskamrater men är det någon här på Fl som vet så jag kan kolla på det redan ikväll?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Vilket fackförbund som receptionist/växeltelefonist?
  • CosmicCat

Det beror lite grann på vad företaget sysslar med. Har företaget egen tillverkning är det SIF och om företaget köper och säljer varor är det HTF. Men såvitt jag vet ska dessa två fackförbund snart gå samman, så det kanske inte spelar någon större roll.

• marvella

Tack så mycket! Företaget har egen tillverkning och säljer varor. Tror nog det kan vara SIF faktiskt...

• Luxusmom

Jag är receptionist och med i HTF

• helenasthlm

Jag var med i Kommunal när jag arbetade som receptionist

Älskar min Angelina!
  • Carro1

Jessie jones: Skulle nog också säga att det är SIF som gäller...

• Jonna74

Jag jobbar som receptionist i ett stort företag och tillhör SIF:s fack och A-kassa.

Kram Jonna

• Josse

De flesta tror jag tillhör SIF eller HTF. Beror kanske på vart du arbetar. Jag har alltid tillhört HTF oavsett företag jag varit anställd på som receptionist även nu som assistent tillhör jag HTF.

• marvella

Tack så mycket för all hjälp! Kan nu stolt meddela att jag är med i SIF:s fack och A-kassa

Svar på tråden Vilket fackförbund som receptionist/växeltelefonist?