• Anonym

Möhippa till gravid, när ingen vet om graviditeten?!

Hej.
    Börjar med att förklara att jag är anonym då tjejen i fråga inte vet om att hon ska bli hippad, och jag vill inte avslöja mig genom det här inlägget.
    Men jag behöver verkligen hjälp i frågan hur jag ska göra. Det är bara jag och  en till som vet att hon är gravid, och vid en hippa brukar det ju drickas en del. Hur ska vi kunna genomföra hippan utan att hon får reda på vad som händer innan, och utan att vänner får reda på att hon är gravid. Dom har tänkt att meddela detta på bröllopsdagen.. Man kan ju inte servera henne alkohol när man vet om, men dom andra vet som sagt inte...

På restaurangen tänkte jag prata med servitörerna och "smyga" in alkoholfritt, men vi planerar picknick och utekväll och så, så det blir värre. Någon som har tips?

• Svar på tråden Möhippa till gravid, när ingen vet om graviditeten?!
  • Anonym (et)

Hon kan väl skylla på att hon äter penicilin??

• Jiie

Varför hålla det hemligt då?

Efter 2 år har äntligen Pyret flyttat in...
  • diddik

Jag var tidigt gravid då de "hippade" mig. De gick inte på att jag inte var gravid. Alla fattade varför jag inte ville/kunde dricka.

• Anonym

Om det ska hållas hemligt så häll över alkoholfritt vin eller cider i en vinflaska med skruvkork som ni serverar henne.

• Anonym

Det är mission impossible att försöka dölja. Gilla läget och berätta eller skippa möhippan...

• Rettis

Du kan ju köpa dricka åt henne som du sen häller över i en vinflaska utan att de andra vet det!
    Om du säger att du fixar drickat vill säga.....

....annars har jag nog inget riktigt råd.....

Usch vad svårt....
    Jag vet bara att det var samma sak för en tjej i min stad... de hade möhippa för henne och kom till drickat, då avslöjade hon att hon var gravid så de fick ändra planerna helt för hennes kväll då!!
    De hade inte heller tänkt berätta något för hon hade precis fått reda på det innan möhippan!

• Anonym

Jie-
    För att det är oplanerat, och eg inte än bestämt om dom ska behålla barnet.

Rettis-
    Samma här, dom fick reda på´t för bara nån v sen, å skulle väl eg inte berätta för mig heller. Men är man bästa vän så kan man inget sånt dölja, ha!

Tycker det är tråkigt att dom ska behöva berätta bara för att dom måste och inte för att dom vill.. Men jag kan ju försöka fixa eget dricka åt henne, så dom andra inte märker det. Å när hippan väl börjat kan jag ju prata med henne själv å säga att vi får hjälpas åt.

Fast man kan ju faktiskt skylla på någon medicin med, som anonymet skrev i inl 1.

Tack för era råd iaf, jag ska göra mitt bästa!

• Anonym (svårt)

Svårt, mkt svårt! Men inte olösligt! När min kompis skule gifta sig förra sommaren så erbjöd jag mig att blanda til hennes favoritdrink i en stor flaska som hon kunde ha hela dagen. Ingen visste om att den var alkoholfri och ingen anade nånting. Sen får hon väl jobba lite själv också och verka lite uppåt och väta läpparna utan att svälja nåt om det bjuds på nåt annat, det är ju inte bara ditt ansvar

• Anonym (levern)

Hon får skylla på att ett virus påverkat levern och gett höga levervärden och att alkohol är uteslutet tills de gått tillbaka. Kyssjukan (en halsinfektion) kan påverka levern. Låg inlagd 2 dagar för höga levervärden i v 6 + 3 och skyllde på detta fram till v 12. Ingen hade några frågor om varför jag inte drack när jag skyllde på levern.

• Anonym

Vill bara berätta att det gick bra! min syster som hon är, blev jätte glad, möhippad var toppen, å vi skyllde på hennes ryggpiller. Det är sån röd triangel på å så, så ingen ifrågasatte varför hon inte kunde dricka när hon tagit dom heller. skönt. Nu  väntar vi bara till bröllopet!!

• Rettis

Va bra att det gick vägen!! Lycka till med hela bröllopet nu!

Svar på tråden Möhippa till gravid, när ingen vet om graviditeten?!