Jag hade också stora problem med migrän innan jag fick PCO-S. Och då både när jag åt cerazette och när jag var hormonfri. När jag däremot fick PCO-S så försvann allt vad migrän heter ganska hastigt. Från att ha haft migränanfall flera gånger i månaden så fick jag aldrig ett enda.
Detta tyder ju givetvis på att min migrän berodde på hormoner, och då just östrogen. Även om jag aldrig hittade något samband mellan ägglossning och anfallen så verkar det ju oneligen som att det berodde på skillnader i östrogen nivån då den som sagt var som bortblåst då PCO-S:en satte igång.
När jag sedan skulle få medicinering i form av p-pillret desolett så var jag väldigt orolig, och min gynekolog förstod min oro men tyckte att fördelarna vägde tyngre än att få tillbaka min migrän. Vilket givetvis var rätt med tanke på att min acne försvunnit, jag går ner i vikt och jag mår bra psykiskt. Har iofs. bara ätit en månad, och när jag tog min sista tablett på en söndag så kom migränen på tisdag. Jobbigt, men jag stod ut. Jag hade väntat mig att ha konstant migrän men den visade sig som sagt bara en dag. Så jag tycker inte du skall oroa dig. Visst är det olika för alla men mest antaglit så uppträder migränen då östrogenet sjunker och det går ju bra att styra då man äter p-piller. Lycka till!