• Sussa06

Varför går jag inte ner i vikt/minskar midjemåttet, någon som kanske vet eller är i samma sits?

Jag tränar på gym 3 dagar i veckan, minst en promenad om dagen och går då i ca en timme. Springer 3 gånger i veckan.

Äter inga sötsaker i veckan, lite godis blir det på lördagen. Äter fil och musli till frukost, ibland ett kokt ägg, äter inte bröd.
    Mellanmål frukt av något slag
    Vid lunch och middag så försöker jag undvika såser, potatis, ris, pasta (äter bulgur eller fullkorns cous cous ist). Äter mycket grönsaker, fisk och kyckling.

Motivatione sviktar lite när det inte händer något, när midjemåttet är detsamma trots att jag hållt på i flera månader..

Någon med tips eller råd?????

• Svar på tråden Varför går jag inte ner i vikt/minskar midjemåttet, någon som kanske vet eller är i samma sits?
  • Jasusu

Ja du..tar du dina mått på flera olika ställen?

Kan det vara så att du har börjat tappa cm på ställen som du inte mäter?
  • IsaCMoJs

Jag vet inte, men det låter som ganska lite mat om du tränar så mycket, kan du inte hitta igen något program där du kan skriva in så du ser hur många kcal du får i dig och vad du tränar under en vecka?

• Sussa06

173 cm och väger 73.
    Midjan (som nu mera är direkt under brösten) 82cm
    Mage 96cm

Man kan ju inte punktförbränna men det är magen som är värst, jag ser fortf gravid ut även fast det snart gått 9 mån..

• arianne03

Vad gör du för övningar på gymmet? Tror också du behöver föra kostdagbok, för att kolla så du inte äter mer än du tror, alternativt alldeles för lite.
    Finns på tex viktklubb.se, kroppskoll.se etc
    Har du inte gått ner något i vikt heller? Sedan när?

• Sussa06

Jag gick upp 30 under graviditeten och har gått ner ca 25 kg. Men nu står det still och som sagt det är magen som vägrar ge med sig.. Hur som helst så har jag nu gått med i viktklubb, får se om man kan få tips och råd där.

Jag anser ju att man måste kunna äta hyfsat "normalt" och unna sig något ibland utan att allt rasar, att alltid tänka på vad man stoppar i munnen är inte kul..

Som sagt, jag ska ge viktklubben en chans, får se hur det går

• Jasusu

Men då har du ju varit väldigt duktig!

Du har gått ner otroligt mycket på kort tid.
    De sista kilona brukar vara tuffa att bli av med och kroppen håller säkert fortfarande på att att dra ihop sig efter förlossningen.
    Magen tror jag är lite extra tuff att bli av med när man varit gravid.
    Jag har samma problem och vet att många andra har det också.
    Det var bra att du gick med i viktklubben och jag hoppas att du får bra tips och råd där.
  • Daidi

www.netdoktor.se

Där kan du skriva in varje dags aktiviteter och så. Så får du fram ditt energibehov.
    Sen kan du också skriva i allt du äter så ser du på en tabell ifall det är för lite!

Vilket jag tror.

Testa! Det är inte så krångligt som det låter, väldigt enkelt faktiskt!
    Finns under "min sida" - "matlådan" sen när du reggat dig!

• JCW

TS,jag har precis samma problem som du har..Äter bra,tränar åtminstone 4 ggr i veckan men det står verkligen still på vågen..Motivationen är inte den bästa när det inte händer nåt.Jag väger oxå 73 och är 1,73 cm lång..har vägt 65 kg innan jag började lägga på mej en massa kg.Dit vill jag igen.Men som sagt hur ska man bära sej åt för att komma dit??

• Sussa06

JCW. Om jag lyckas ska jag berätta för dig hur det gick till!

Svar på tråden Varför går jag inte ner i vikt/minskar midjemåttet, någon som kanske vet eller är i samma sits?