• Kofttanten

Sålt på - Tradera köparen vill returnera

Sålde en tröja på tradera. Köparen har fått den men den passade inte. Hon vill returnera men det är ju inte jag intresserad av. Tröjan är sprillans ny så det är absolut inget fel på den. Visst har jag rätt för mig att öppet köp bara gäller om det är överenskommet?

• Svar på tråden Sålt på - Tradera köparen vill returnera
  • Severus

Har man öppet köp på auktioner???
    Trodde det bara var mellan konsument och företag(butik)

• hungran

Jag har sålt en hel del på Tradera och brukar låta köparen returnera om det är så att dom vill. Det har inte hänt ofta kanske 1 gg på 20. Vanligtvis så brukar man ha en sådan överenskommelse innan. Dom gånger jag låit köpet å tillbaka var när en kavaj inte passade samt en annan gång när köparen påstod att det hon kopte inte motsvarade hennes förväntningar, då vart jag lite irriterad för jag tyckte inte det stämde men lät köpet gå tillbaka för jag vill ha nöjda kunder.. Lycka till med ditt beslut!

• HellviHumle

Å andra sidan så gör det väl inget om man är lite smidig och låter köparen returnera. Köparen får naturligtvis betala returfrakt och Traderaavgiften.

• Froggis

"Om levererat objekt överensstämmer med ert avtal är säljaren inte skyldig att acceptera ett återköp"

Så står det på traderas sida så hon har ingen rätt att retunera det.

• Kofttanten

Fast det blir så fånigt. Hon har betalt 100 kr för tröjan och ska hon skicka tillbaka den kostar det 33kr för jag tänker i alla fall inte betala nåt returporto. Hon har redan betalt porto för att få den så då betalar hon 66kr för ingenting. Det bästa anser jag är om hon försöker sälja den igen. Har hon ur får hon mer betalt.

• CherryGirl

Har hon en gång köpt tröjan på auktion så är den köpt!
    det är ju inget fel på den, du kan ju inte rå för att den inte passade henne, det är ju hennes eget fel!
    man köper ju på vinst och förlust på tradera så!

• Josse85

Jag har skrivit i mitt personliga medd. att jag ej kan erbjuda öppet köp. Blir så mycket onödigt krångel. Bättre att köparen i sin tur får sälja varan vidare. Det tror jag alla tjänar på i sista änden. Men visst får man kanske räkna med en del sura miner när man ej erbjuder öppet köp, men sånt är livet

• HellviHumle
    Froggis skrev 2007-05-02 21:21:52 följande:
    "Om levererat objekt överensstämmer med ert avtal är säljaren inte skyldig att acceptera ett återköp"Så står det på traderas sida så hon har ingen rätt att retunera det.
    Jag sa inte att hon skulle ha rätt att returnera. Jag tyckte bara att man kunde vara lite smidig och förstående. Nu tycker jag förstås att det spelar en viss roll hur mycket man säljer. Det får ju inte gå till överdrift.
Svar på tråden Sålt på - Tradera köparen vill returnera