• Sweetangel85

Ngn som känt att mensen ska komma men sedan vart gravida???

Hej!!

Jag har BIM om 3 dagar.. men nu idag så tyckte jag att molvärken var starkare och har fortf. massa flytningar.. känns som om jag kissat ner mig ibland..

Någon som känt innan BIM att mensen kommer komma men sedan vart gravida???

[- BIM 5 Maj -]
  • Svar på tråden Ngn som känt att mensen ska komma men sedan vart gravida???
  • Challen

är i samma situation som du, har BIM nu i dagarna och har oxå känslan av att ha kissat ner mig. Gjorde ett grav test idag som inte visade något, men håller humöret uppe tills mensen kommer, man vet ju aldrig :)

• enilorac

Tror det är jättevanligt.... Läser varje dag om personer som tror att mensen ska dyka upp när som helst. Sen visar det sig att de var gravida ! Anledningen till att man tror mensen ska komma är nog att man förväxlar mensvärk med växtvärk. Jag tycker det var så iallafall.

Lycka till !

Kram C och C

• Teskedsmamman

Tror de flesta känner så....

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och Lilleman i magen (v.29) BF - 070723
  • Cheera

Japp, har känt så båda gångerna.
    Men symptomena är ju snarlika så det är nog därför.

• Sweetangel85
    Challen:

Jasså, har du med känt så?? FÅr lixom gå på toa för o typ torka sig bara juh. hehe.. Har inte vad jag kan komma ihåg haft så dem andra gångerna innan BIM.. men men.. ska väl säkert vara så denna ggn. !!
    Några mer symtom??

NI ANDRA:

okej, så de e rätt vanligt? känns bara oroväckande.. usch vill inte inte ha mensen
    [- BIM 5 Maj -]
  • minimalin

Mmm, känner igen känslan!

• Mojo79

Hur vanligt är det att inte uppleva växtvärk i början av graviditeten, t.ex. fram till v.8?

• Sweetangel85
    Himla skit!
    Nu kom det blod i trosan.,. 2 dagar innan BIM denna gången..
    Men så konstigt för jag har ALLTID haft brun spotting dagen innan.. men inte nu.. o kom  lite blod bara.. när jag torka mig.. blandat i en flytning... ahh blir så ledsen.. mensen börjar bli oregelbunden o mina vanliga teckn för mens försvinner!
    [- BIM 5 Maj -]
  • Lärarn

Trist!
    Jag tyckte alltid att jag hade full koll på mensen, men så fort vi började försöka göra barn började den bli lite mer oregelbunden och inte se ut på samma sätt. Endera är det inbillning för att man fokuserade så mycket på mens eller inte, eller så var det så att stressen kring att göra barn påverkade menscykeln...

När jag blev gravid sist kände jag precis som du, men som sagt, det gör jag ju även innan mens...

• Flaxa1

Jag upptäckte att jag var gravid genom att mensvärken som kommer när det var dax för mens, och som normalt kommer någon dag innan själva blödningen för mig, höll i sig i 5 dagar utan att mensen kom.

Eftersom jag var så himla trött hela tiden oxå så tyckte sambon att vi skulle kolla... och resultatet var positivt!

• tjorvisen

Livmodern förbereder sig för ett växande foster. Man misstar sig ofta genom att tro det är mensvärk när det handlar om livmodern som förbereder plats för ett växande foster.

ludenben skrev 2007-05-03 09:09:44 följande:
    vaddå växtvärk??
  • ludenben

sluta... jag skulle inte gått in här å läst. jag väntar på mensen ... å tusan. varför gick jag in här...

• tjorvisen

Det gör jag medFlört

ludenben skrev 2007-05-03 09:51:53 följande:
    sluta... jag skulle inte gått in här å läst. jag väntar på mensen ... å tusan. varför gick jag in här...
  • Mojo79

Ingen som har ngn tanke kring min fråga??

• Malta2006

Känner igen det mycket väl med mensvärk och plusväntan. Plussat två gånger (inte slutats så bra dock, men det har inget med det här att göra). Första gången kändes det att något var annorlunda och jag plussade 4 dagar innan bim. Andra gången var jag helt säker på att mensen skulle komma. Testade minus nån dag el två innan bim och eftersom det visat så tidigt förragången trodde jag det var kört. Hade dessutom "omisskänliga" menskänningar,så jag var helt inställd på att satsa på nästa månad istället. Men mensen dök inte upp på morgonen som den brukar på bim så jag testade. Svagt plus! Förvånad minst sagt! Så ge inte upp hoppet för fort!

• Malta2006

Mojo79 - tror att det är lika vanligt att ha mensvärksliknande värk som att inte ha det i början av graviditeten. Dessutom kan den komma och gå. Tror inte man ska oro sig för att den inte är där. Precis som endel spyr och är dödströtta medan andra knappt känner något alls av att de är gravida så är det olika gällande värken med skulle jag tro.

• Mojo79

Malta2006:
    tack så mkt för svaret! Jag blev nämligen gravid som 17-åring och minns inte allt jag någongång upplevde ngn form av växtvärk. Men å andra sidan hade jag ytterst få besvär alls... endast dolly parton-bröst och illamående på efm som gick över efter 5 min å illamående vid röklukt. blev fundersam om det var konstigt att inte känna då det känns som alla gör det i början...

Svar på tråden Ngn som känt att mensen ska komma men sedan vart gravida???