• Salmiak6

Vilken frisyr passar en tjej med extremt tjockt hår?

Min dotter som snart fyller sex år har så otroligt tjockt hår. En sån riktig kalufs. Det blir väldigt varmt på sommaren. Hon har långt, en bit nedanför axlarna, luggen är utsparad och räcker till under hakan. Sätter ALLTID upp håret i en tofs därbak och hårspännen till luggen.
    Någon annan uppsättning funkar inte för håret är för tungt.

Är det bäst att ha långt hår eller ska man klippa av det? Vågar inte sätta saxen i det ifall jag ångrar mig. Hon är så otroligt söt i sitt långa hår. Hjälp mig!

• Svar på tråden Vilken frisyr passar en tjej med extremt tjockt hår?
  • thesa2

jag har också jätte tjockt hår men jag klippte av det nu orkade inte hålla på mera. Innan så gjorde jag typ svinryggar och tunnade ut håret mycket

• mumlan1

Funderar ni på att klippa henne så skulle jag nog rekommendera att gå till en frisör.

• Salmiak6

Ja absolut! Inte tänkte jag försöka själv. Menade inte bokstavligt talat att sätta saxen i det...   Men jag vill ju inte boka tid hos frissan och sen gör hon ngt som jag ångrar

• Cocosnöten

Kanske prova med att klippa upp håret lite i olika längder. Frisören kan också tunna ut en del bak där det är som tjockast. Behåll längden för det är skönt att kunna sätta upp håret då det är varmt. Kan också prova att klippa luggen lite kortare så att hon kan välja mellan att ha lugg och eventuellt sätta upp luggen med hårspänne.

• Salmiak6

Hon har precis haft lugg och det blir sånt platt fall och luggen känns så tung. Hon är mkt sötare när luggen försvinner från ansiktet. Vi klippte upp håret en gång för ett år sen ungefär, men det kändes som om man försökte göra henne vuxen och det gillar jag inte. Men att tunna ut det kanske är en ide.

• Billy och Jag

Absolut tunna ut... Jag hade sånt hår som liten.. jätte jobbigt! Men då var det inte så vanligt med urtunning.. Men det är superbra!!

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Salmiak6

Ska be frisören om det då. Tack!

• Majsan70

Låt klippa håret i längder, så lättar det upp ett nedtyngt hår och bildas en snygg frisyr som går att ha både uppsatt o hängande.

Min stora tös har extremt tjockt hår som vi klipper ungefär var 8 vecka i etapper. Mycket snyggt. Ingen lugg dock utan jämnlångt.
    Tunn aut håret gör vi dock inte eftersom det ser så fult ut när det växer ut igen.

• Salmiak6

Jaså? Jaha nu vet jag inte hur jag ska göra?

Svar på tråden Vilken frisyr passar en tjej med extremt tjockt hår?