• ily

Dop present till lillebror när storebror redan har allt?

Vi skall på dop på lördag (är ute lite sent - det vet jag , hinner inte t ex beställa något på internet), problem är att lill-killen som skall döpas har en storebror som har ALLT - leksaker, servis mm mm.

Någon som har något bra tips eller förslag till presenter?

• Svar på tråden Dop present till lillebror när storebror redan har allt?
  • maria81

Ett halsband med första bokstaven i hans namn?

mamma till Buspojkarna Jonathan och Elias *älskar*
  • Linusina

En flaska årgångsvin från just det året som han är född, som ni även graverar in i. Fick jag när jag döptes för 32 år sedan, något som jag uppskattar först nu

?Ett hjärta som älskat är alltid ungt?
  • Tjej91

Lägg in pengar på hans konto, eller som maria81 säger, ett halsband..

• Tjej91

Lägg in pengar på hans konto, eller som maria81 säger, ett halsband..

• ily

Linusina: låter jätte intressant, säljs vin från 2006 på systemet? (Kanske en dum fråga?!)

• Linusina

Ja, men gå dit o fråga om ett årgångsvin, på min står det ingraverat när jag får öppna den, 50 årsdagen, är jätte kul att ha

?Ett hjärta som älskat är alltid ungt?
  • Puman78

Babyart kit kanske

Mamma till Nova 0701 och Lilleman 0010
  • Kixen

Jag tycker ärligt talat inte att det gör något om du köper något som storebrodern redan har! Även småsyskonen måste ju få ha egna saker, en servis eller bestick tex är ju kul att ha kvar sedan när man blir stor och får egna barn (men det är ju vad jag tycker..)

• S vali s

Även om stobror har leksaker, serivs m.m så är det ju lillebror som ska döpas - klart att lillgrabben ska he egna saker.
    Hur kul blir det annars sen när barnen blir större
    Storebror fick servis, bestickset m.m men du lillebror fick inget sånt eftersom storebror hade "allt"

Den late får brått när det blir kväll
  • Tulibul

Hej Ily!

Jag har också ofta tyckt att de barn jag varit på dop med,
    har det mesta redan och att det vore roligt att hitta något annorlunda. Då fick jag själv i doppresent ett bevis/diplom att de köpt en del i en regnskog som kommer att bevaras i framtiden. Det var den mest uppmärksammande gåvan som alla stod och tittade på. Sedan dess har jag haft det lätt när jag går på dop, jag köper alltid regnskog på Body Shop. Att köpa natur som kommer att bevaras i framtiden känns så rätt med tanke på att dessa barn just startat sitt liv och har framtiden för sig.

Lycka till att hitta något alternativ som passar dig!

Svar på tråden Dop present till lillebror när storebror redan har allt?