• Ungmamma88

slagit ryggen

Idag på kvällen så halkade jag när jag skulle ner för en stentrappa och slog i ryggen typ 3-4 ggr, jag gled ner fr 3 trappsteg...Kände inget då men sen nu på kvällning har jag fått så ont i magen...har inte kunnat sovit ett dugg..bara legat å vridit och vänt mig..
    Vad ska jag göra? Är i v.31 och har redan problem med värkar och sammandragningar...
    Borde jag åka in och kolla så att att jag inte gjorde någon skada på barnet när jag ramla eller tror ni jag kan avvakta..?

• Svar på tråden slagit ryggen
  • anettef

ring till förlossningen och kolla.
    be om att få komma in och göra en ctg om du är orolig, då kan du ju se hur det ligger till med både värkarna och barnet.
    lycka till, det är nog ingen fara!

• Melancholic

urs vad läskigt. jag halkade också och slog i ryggen då jag var gravid. dock så fick jag aldrig ont eller hade sammandragningar. barnet kan ha klarat sig bra, men är du orolig så tycker jag du ska ringa till förlossningen och höra vad dom säger. för säkerhets skull.

• Ungmamma88

hade även ont i går natt..så jag har samma värk och sd fast jobbigare nu....obehagligt ont gör det..

• anettef

ring!
    om det är på g så är det bättre att dom stoppar det när det fortfarande går än att du föder 9 veckor för tidigt!

• I Love You Three

RING förloszsningen nu!!! Bättre o ringa o få komma in ifall att det skulle vara så att det startat pga det. En förlossning kan starta om man får för mycket adrenalin påslag i kroppen vilket kan komma v en skada exempelvis. Ring nu och hör vad dem säger och berötta att du har ont!

Lycka till och berötta vad dem säger

• emmzan

Jag ramlade i trappen i vecka 34 eller något och då vile dom på förlossningen att jag skulle komma in för ctg-kurva iaf..

• Nathalia

Men åk in:

Det är inget att prata om, bättre att titta för mycket en för lite.

• Ungmamma88

ringa kan ja men att ta mig dit va ett större problem om dem vill det..Jag har bil men vågar inte sätta mig i den nu..men det är så att jag har bm tid idag..kan dem då inte säga at vänta tills du ska till henne...

• Tett82

Hur har det gått för dig? Bra hoppas jag!

• Ungmamma88

det gick bra...barnet mådde så bra så.
    ryggen kan det va vara en spricka i eller så är dte bara en sträckning..han kunde inte kolla det...kan ju inte röntga nu å man an inte sätta gips direkt..så ryggen ömmar som faan...å den molande mensvärken är ligamenten..

• solange

Vad skönt att bebisen mår bra! Men jättesynd om dig - hoppas det bara är en sträckning och att den läker sig fort!

• Tett82

Ok, skönt att allt var bra med den lill*!
    Hoppas du blir bättre snart!

Svar på tråden slagit ryggen