• Elin med Wilma och Alva

Ni som har en Maclaren Techno XT - hur fäller man ryggstödet??

Köpte en Maclaren Techno XT begagnad igår och är supernöjda! MEN vi lyckas inte komma på hur man gör för att fälla ryggstödet! De vi köpte den av hittade ingen instruktionsbok så vi har tyvärr ingen sådan. Någon som kan förklara för mig hur man gör?

/ Elin

wilma är min lilla filur
  • Svar på tråden Ni som har en Maclaren Techno XT - hur fäller man ryggstödet??
  • AnnamedAochJ

Svårt att förklara men jag ska försöka

Titta på baksidan av vagnen och lyft upp "kjolen" som hänger där bak så du ser ordentligt, där finns två lite större gråa "klumpar" som sitter ganska långt ner dvs mot "vinkeln" där barnet sitter med rumpan, dessa ska man lyfta båda två samtidigt så fäller man ryggstödet.

Vet inte om det kan vara till någon hjälp, men prova och återkom om du inte fixar det...

Alex, Alex världens bästa Alex

Inte just nu, men i sommar eventuellt. Så då kommer Technon väl till pass. Tills dess tänkte vi använda den som extravagn och ha den ligga i bilen, så man kan ha den när man är och handlar osv.

Såg i ditt krypin att ni varit bla i Malaysia på bröllopsresa! Det var vi också! Fast vi var inte vid Langkawi utan på Borneo. Det var helt underbart. Vi hoppas på att kunna åka dit snart igen, men först måste vi komma på hur vi ska göra med vår lilla tjej. Man vill ju ha med sig henne men det är ju svårt att åka på djungelutflykter när hon är med. Fast man kanske kan ha henne i en sån där bärstol på ryggen? Har ni testat en sån?

Såg också att ni bor på Malta! Vad härligt! Vi har aldrig varit där, kan du rekommendera att man åker dit och i så fall - vart ska man bo och vad ska man se?

/ Elin

wilma är min lilla filur

Tvantenn, måste smita ut en stund nu. Men jag återkommer lite senare.

Om du undrar varför jag är så otrevlig och inte svarar på ditt nästa inlägg, menar jag.

wilma är min lilla filur
  • AnnamedAochJ

På Malaysia delen av bröllopsresan va vi i KL, Cameron highlands och så Langkawi så vi såg en del. Borneo hade varit härligt, men jag har tyvärr Celiaki så man måste tänka sig för vart man åker...Skulle gärna åka tillbaka jag med, jag gillade verkligen KL...och trots att Langkawi va mysigt skulle jag vilja se nåt annat...vi får väl se hur det går

Ang att resa till Malta så finns det en tråd om det som jag har svarat i:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m19648983.html

Jag tycker att det är lite lagom lång flygresa, speciellt om man har barn.

Ska kika in hos dig igen när gossen lugnat ner sig, nu har han precis vaknat och vill ha lite uppmärksamhet

• AnnamedAochJ

Ingen fara Svara du när du har tid.

Glömde fråga vart ni har tänkt åka?

• oOrosamarängerOo

TS
    Du har säkert koll på det redan, men man kan fälla ut sufletten så den blir extra stor genom att dra upp dragkedjan på sufletten

Jag han gå igenom två techno innan jag upptäckte det   Super när man ska till soligare klimat.

SooJuicy,
    Tack för tipset! Men vi har nog olika versionen av technon... Jag har ingen dragkedja, däremot har jag en genomskinlig solskärm som jag kan VIKA ut så att sufletten blir längre. Men min är inköpt -06, de kanske har gjort förändringar i modell mellan olika årsmodeller?

Tvantenn,
    Läste precis om Malta i den andra tråden. Låter ju inte helt fel! Så Malta skriver vi upp som ett kommande resmål. Skriver mer i din gästbok!

wilma är min lilla filur
  • oOrosamarängerOo

Jag har en -06 hade en -05 tidigare

• oOrosamarängerOo

Ja, finns genomskinlig skärm oxå, ser om du tittar noga på bilden  Du kanske har en -05 då? Kan ju va förklaringen till varför jag inte upptäckte dragkedjan förrän vi haft denhär ett tag.

Ja så kanske det kan vara. Den är inköpt 2006 men det kan ju såklart vara 05'ans modell. Men du hittade ingen sån på din 05'a alltså? Då är det säkert så det ligger till.

wilma är min lilla filur
Svar på tråden Ni som har en Maclaren Techno XT - hur fäller man ryggstödet??