sävja i uppsala vad finns där?
vi ska flytta till Sävja och nu undrar jag vad som finns där.. Både för barn och vuxna.
Tänkte lite på om det finns några barngrupper eller nåt, kanske något motionsspår för vuxna eller nåt?
vi ska flytta till Sävja och nu undrar jag vad som finns där.. Både för barn och vuxna.
Tänkte lite på om det finns några barngrupper eller nåt, kanske något motionsspår för vuxna eller nåt?
Det finns bl.a. en kyrka med ett stort och uppskattat barn- och ungdomsarbete.
jag bodde där förut när jag va 19 år ungefär.. det finns en skog då fanns det en konsum affär där ,en inte längre.. nu finns ica en bit bort.. bussarna går ofta till stan. det finns vårdcentral pixxeria dagis å skola
finns det något motionsspår i närheten?
ja typ ett elljusspår?? ja det finns
vart finns det? har inte hittat det ännu.
ngn stans bakom där service butiken låg förut
vart ligger den? är det nära sävja förskola?
oj alltså ja har inte bott där sen jag va 20 år.. minns inte va sävja fsk ligger men jag tror de e ngt sådant iaf.. du lär se sj´kogen iaf:)
Hej!
Jag bor i Sävja sedan ett halvår tillbaka och trivs jättebra. Här finns en öppen förskola som har öppet tre förmiddagar i veckan för barn 0-5 år, må-on 9-12. De har även babycafé där men dom tiderna vet jag inte. Vid ÖF finns även BVC, Husläkarmottagning och ett litet apotek.
Det finns ett elljusspår som jag inte har hunnit utforska så mycket själv, men det jag har sett verkar vara jättetrevligt, går genom skogen. Dessutom tror jag att det finns ett elljussår även i Nåntuna/Vilan som ligger i närheten.
I Sävja finns även en pizzeria, ett litet bibliotek och ett minilivs. Närmsta större affär ligger i Nåntuna/Vilan.
Det var allt jag kom på just nu. Är det något mer du undrar över är det bara att fråga.
Det finns rastgårdar för hunden med agilitybana och en hel del kurser oxå... På andra sidan vägen i nåntuna..