• Anonym (ledsen)

kränkande nedvärderande ord av sambo

Min sambo har alldelens för lätt att ta till kränkande/nedvärderande ord om han är arg eller sur. Det kan va så lite att jag inte får upp locket på en burk så kan han säga att jag är handikappad och inte klarar av nåt. Eller tex att jag står i badrummet för länge på kvällen så säger han, "du kommer nog aldrig i säng i tid jävla kärring" Oftast säger jag inte så mycket tillbaks för det är som att pissa i motvind! Jag tror att han gör det lite utan att tänka efter för det kommer så automatiskt! Hans pappa är lite likadan så han verkar ha ärft det här beteendet. Hur ska jag göra för att få han att sluta? Han är ju så underbar på alla sätt annars!

• Svar på tråden kränkande nedvärderande ord av sambo
  • Flisans mamma

har du pratat med honom om hur du känner? är han inte medveten om att han gör så så behöver han nog höra att du tar åt dig och tycker att det är jobbigt.

• Hannah76

Usch vad hemskt.. Vad säger han när ni pratar om det?
    Förrutom de nedvärderande orden så verkar han bossig..Vad har att göra med hur länge du är i badrummet? Eller hur sent du lägger dig?

• Anonym (men hallå)

varför tar du inte tag i situationen och talar om för honom hur sårad du blir när han säger så till dej. Du verkar försvara hans beteende. Underbar är han om han lyssnar på dej och slutar upp med sina grymma komentarer.Det kallar jag respekt.

• Anonym (ledsen)

Jag har sagt åt honom att jag blir sårad, men inte så mycket mer.. Jag tänker fråga honom nästa gång vad han vill uppnå med att säga sådär, vill han "sätta mig på plats" eller "bara" såra mig?

• Anonym

var likadan så kanske det går upp ett ljus för han.

• Anonym

Jag tycker att du ska säga ifrån på raken, även om det känns att det är "pissa i motvind" så what?? Vet han inte hur du känner det, han kanske inte tänker på att det sårar dig men säg som det är. Ingen förtjänar att bli kallad kärring eller andra glåpord. Hur skulle han känna sig om du kallade honom för diverse nedvärderande saker?? Reise some hell!!

• Anonym

kan ju lova att det är så det är hemma, fast här säger han slyna,h'ra, f*tta o lite annat...

• Skitunge79

Som anonym i inlägg 5 säger- sätt hårt mot hårt och visa att du inte är någon man kan kräka ut sig vad som helst till. Det är det enda jag gör när någon visar illvilja mot mig.

• Anonym

Fins det många sätt? Du måste väll tala med honom, och förvänta dej att få motstånd.
    Själv skulle jag aldrig ta att någon talade så till mej ( å jag vet att det är lätt att säga) men jag har allt lite erfarenhet av galna män.
    Om inte annat måste du tänka framåt, vill du att dina barn ska tala så till dej eller andra. För de kommer ske så klart eftersom det är ok hemma.
    Tänk dej för bara å lycka till

• Anonym (nix!)

Skriv ett brev som han kan läsa i lugn och ro om han har svårt att ta till sig det du säger när han är upprörd. Det är väl självklart att ingen ska behöva höra att man är en "jävla kärring" i sitt eget hem och av den som säger sig älska en. Det måste du ta itu med!!!

Svar på tråden kränkande nedvärderande ord av sambo