• minke

Göteborg - var bo?

Jag skulle bli jätteglad för tips om var det är bra att bo i Göteborgsområdet.

Vi vill allra helst ha en hyresrätt. Men funderar även på bostadsrätt.
    Sambon har precis fått ett ganska bra jobb, så lite pengar kan vi ju lägga.

De önskemål vi har:
    * Markplan och ej för nära väg (Katter ska kunna gå ute)
    * Får inte ha värsta ryktet
    * Får inte heller vara för snobbigt
    * Det måste inte ligga centralt, men det måste vara bra kollektivtrafikförbindelser (max 30min med kollektivtrafik in till göteborg)

• Svar på tråden Göteborg - var bo?
  • setareh

Mölndal har mkt att erbjuda,,,kolla ex www.foerbo.se...de har radhusliknande hyresrätter

• Tainted

mölnlycke är ju toppen... mkt skog men ändå mkt att göra. 10 min från centrum med bil, 15 med buss ca (10 km). hyreslägenheterna är billiga och det bor många barnfamiljer där

• Fruochmamma

Oj svårt .. vi bodde i Bagaregården och stormtrivdes där. Mycket bra kollektivtrafik och inte långt från Delsjön.

Med 30mins kollektivtrafik kommer du ganska långt utanför Göteborgs centrum eftersom pendeltågen till tex Kungsbacka & Alingsås är såpass bra.

• minke

tack så mycket för tipsen!

Vad skönt att kollektivtraffiken fungerar så bra i göteborg :)

Har ni någon uppfattningen om hur svårt det är att få hyresrätt i Mölndal/Mölnlycke?

• Tigerunge

Kan rekommendera Björkekärr som är en jättefin miljö att bo i.

• Thursday

Miistänker att ju längre från centrala stan, ju lättare är det att hitta hyresrätt. Enligt alla jag känner är det mer eller mindre omöjligt att få en hyresrätt inne i Göteborg om man inte har en enorm tur eller något att byta med.

På 30 minuter med Alingsåspendeln kommer du ända fram till Alingsås. På vägen har du t.ex. Jonsered, Partille, Lerum och Floda.

Svar på tråden Göteborg - var bo?