Risifrutti
Visst är dom alldelens för sockrade för att ge som mellanmål till en ettåring?
Eller har jag fått det om bakfoten?
Visst är dom alldelens för sockrade för att ge som mellanmål till en ettåring?
Eller har jag fått det om bakfoten?
Vet inte, men det finns även utan socker
jag ger mina barn. men en är snart 1½ ,o den andra blir ju 3 i sommar.......
skulle kanske inte ge bebisar.Men de får det bara ibland.Försöker köpa den utan tillsatt socker.
Är det int än mer av sötningsmedel o sånt skit då?
Men de utan socker innehåller konstgjort sötningsmedel och det är väl kanske inte precis bättre.
Min son käkar risifrutti ibland, men jag låter bli att ge honom sylten. Han är 15 månader.
Men de utan socker innehåller väl säkert aspartam istället
Äsch, jag brukar ge min ettåring risifrutti som mellanmål ibland. Det är väl mest sylten som är söt.
Man behöver ju inte ge det som mellanmål jämt
Min son på 15 månader får också det ibland, som tur är gillar han inte sylten!
min dotter är två, hon får gärna äta en risifrutti ibland. det blir ju ändå aldrig varje dag..
tycker hela sockerdiskussionen börjar bli lite överdriven, det är inte jättefarligt med lite socker.
när jag var liten var det inte så mycket tjafs om sockret och jag mår bra ändå!
Apropå sockerhysterin så är det ju skilland på socker och socker. Man behöver inte truga i sin unge godis, saftsoppa och kräm som i princip bara är socker. Men risifrutti, bröd och mer "rejäl" mat gör det väl inget som det är socker i, det är ju fett, proteiner och en massa annan näring i också!
Jag ger hellre min dotter vanligt socker än sötningsmedel, som det tex finns i Risifrutti utan tillsatt socker. Vill man ha ett alternativ till sylten så kan man mosa egna bär och söta med fruktsocker eller honung.
Hellre socker än sötningsmedel!
Robin, 14 månader får Risifrutti till mellis då och då. En riktig höjdare