• tipadora

UL igår, glädje o besvikelse!

Hejsan!
    Var igår på rutinultraljud! Så mysigt att se bebisen, och höra att allt var bra och normalt! Äntligen kan man slappna av lite, har varit orolig eftersom jag ännu inte känt någonting därinnifrån.
    Men det visade sig vara en riktig akrobat därinne Låg och suttade på fötterna, gjorde enorma kullerbyttor, och hade fötterna nästan över huvudet!! Det var riktigt svårt för BM att mäta allt som skulle mätas, just för att h#n inte ville vara stilla!
    Så det var naturligtvis det viktigaste med hela ul, och allt känns så superbra, att allt var bra alltså! Mysigt som sagt att ha sett den oxå, hihi!

Det som gjorde oss besvikna var att redan innan undersökningen sa vi till att om hon såg, ville vi INTE veta vad det var för kön, ser det hellre som en överraskning sen när bebisen kommer ut!
    Hon svarade lite tyket att det är inget som dom tittar på, dom har varken tid eller resurser till det! Ok, fine, tänkte vi!

Ändå så sa hon minst 6 gånger under undersökningen HAN eller HONOM om bebisen! "Oj va livlig han var, vi ska se om vi kan få honom att vända sig, ser ni att här har han hjärtat,oj, nu vinkar han till mamma och pappa, nu blev han trött och gäspar..." osv osv...
    Varför sa hon så?? Tror ni att det bara var hennes ordval att benämna bebisen som han? Man kan väl inte, om hon nu sett va det var för kön, "försäga" sig så många gånger??
    Egentligen spelar det väl ingen jättestor roll kanske, men man blir så besviken, just för att vi hade pratat om detta och bestämt oss för att vänta med att få veta vad det var...

Sen har jag en fråga, som ni nog tycker är dum... På pappret från UL står under alla bebisens mått, BF och så vidare, en rad:

Utlåtande: Morf ua

Vad betyder morf? Min pappa, (morfar till bebben) sa skämtsamt att det måste betyda morfar, att han var den enda som blev godkänd, hihi! Nån som kan tyda detta? Tackar på förhand!

• Svar på tråden UL igår, glädje o besvikelse!
  • Scrapmom

Vår bm sa också han och honom, men hon sa att hon rukar göra det för att kunna benämna barnet med något. Sen om det stämmer eller inte har inte med det att göra sa hon. Kan ju ha varit så er bm gör?

Morf vet jag inte, men det var åtminstone ua

• CoolaSuperMamsen

det har de sagt flera gånger till mig med när jag gjort ultraljud och det vart tjejer alla gånger! tror det är lätt att säja han till det man inte vet vad är för kön! så man vet alldrig!
    lycka till

• glasbubblan

Vet inte heller vad Morf betyder. Men det var ju skönt att det stod ua efter i alla fall!

Jag tror att de säger "han" eftersom det nog både är lättare och på sitt sätt låter bättre än att säga "den".

• tipadora

ja jag tänkte att det kanske kan vara så, att hon sa han istället för den...
    Vi får väl se så småningom när bebisen bestämmer sig för att titta ut, det är ju ett tag dit så att säga...

• Dorjee

morf betyder säkert morfologi, alltså något som har med morfos (=form) att göra. morf ua torde alltså betyda att bebisen i alla avseenden verkan normal i fysionomin. och om att hon sa "han"; jag har märkt att de flesta tenderar att tala om magar och foster som "han", oavsett om de vet att det är en kille eller ej!

• killenkott

Vet inte vad MORF betyder ,men ua betyder iaf UTAN ANMÄRKNING!Så det är ju toppen

• mirrebusan

morf kanske betyder nått med moderkakan vart den e placerad och att den e utan anmärkning...är bara en gissning

• obelix

Om det nu är så att det är en han är det ju väldigt oproffsigt att säga så, men om hon alltid säger så så borde hon berättat det innan undersökningen tycker man ju...

Vår bm (hon gjorde även vårt ul) kallar alltid den lille för pyret bara för att inte försäga sig om hon ser nått föräldrarna inte vill veta berättade hon, jättebra tycker jag

• sisasa

hej,min dr sade hela tiden"han", om vår lilla dotter när hion låg i magen fastän han visste det var en tjej.Tror de benämner bebisarna så!Grattis!

Svar på tråden UL igår, glädje o besvikelse!