• LenaLiten

Vad motsvarar Matematik i "gamla" gymnasielinjer?

Ja. Jag undrar alltså vad det motsvarar. Jag har sökt en utbildning som kräver Matematik B men eftersom jag är såpass gammal att jag gick samhällsvetenskaplig linje på gymnasiet är jag osäker på vad det betyder. Jag hoppas och tror att det bara motsvarar tredje årskursen matematik. Någon som vet om jag måste läsa in extra matte?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-03 17:35:44:
    Synd att jag måste bli en av dem som skriver fel i rubriken. Matematik B menar jag såklart. Förlåt.

• Svar på tråden Vad motsvarar Matematik i "gamla" gymnasielinjer?
  • Önskan

Tror du kan vara lugn. Jag gick humanistisk linje där vi hade ett år matte, och förstod att det var matte A+B när jag skulle plugga in matte C för några år sedan. Fick läsa om matten, lyssnade inte så noga på den tiden...

Undrar om du inte har läst matte C oxå på samhälle?

• Ajdan

Fast jag läste oxå hum och fick läsa både matte B och matte C på komvux. Konstigt!!!

• A lie

Läste matte 2år på gymnasiet (2årig linje) läste sedan ett tredje år (var den sista årskullen i gamla och då kunde man söka ett fristående sk tredje gymnasieår) och fick då förklarat att det jag läst innan var lika med matte A + större delen av matte B. Kompletterade då matte B och lästeäv matte C.

för att vara säker kontakta en studievägledare på skolan du ska söka... han/hon borde veta vad som gäller...

♥♥♥ Widar 050606 ♥♥♥ Vendela 060910 ♥♥♥
  • Miss Lau

Samhäll motsvarar matte A,B och C så du kan vara lugn.

Svar på tråden Vad motsvarar Matematik i "gamla" gymnasielinjer?