• Pigelinen

NYFIKEN, vad betyder min dröm?

Jag har en sån mystisk dröm som jag drömt i olika sammanhang i många många år.

Jag drömmer att jag tappar tänderna... ibland är det bara en men ibland är det flera tänder. Oftast är det att jag tappar en liten bit och när jag plockar ur den biten ur munnen kommer det bara fler och fler bitar från den tanden... jätte obehagligt.

Någon som vet vad det betyder? Har hört att drömmar oftast betyder olika saker.
    Och jag är inte tandläkar rädd, vist är det inte jätte kul att gå dit men mest pga att det kostar så mycket...

Orkar inte mer...
  • Svar på tråden NYFIKEN, vad betyder min dröm?
  • Minikatt

Jag tror det betyder att man är stressad eller nåt sånt. Är inte säker dock, vet bara att jag läst vad det betyder.

• Pigelinen

ok... tja det är jag ju ofta, men vem är inte det Tack isåfall!

Orkar inte mer...
  • Gisse the one
    Tappa tänder

Det kommer en positiv förändring, ju mer dramatisk tandtappning desto större förändring. Symboliken är hämtad från vår barndom då tappandet av mjölktänderna skedde samtidigt med att de allra flesta fick nya horisonter. Vi fick vara uppe längre, bytte skola och fick nya kompisar.

*Kärleken är en makt och inte en vilja, den faller lika lätt på lort som på en lilja*
  • Pigelinen

oj... det var vekligen två olika svar... eller tja... jag är ju stressad då vi önskar bebbis mer än allt annat och det inte hänt något än....

Spännande och tack, vad kul!!!

Orkar inte mer...
  • Gisse the one

Ts

Mitt svar är en drömtydning Helt korrekt således och ej en gissning. Kanske det kommer en plutt snart

*Kärleken är en makt och inte en vilja, den faller lika lätt på lort som på en lilja*
  • Pigelinen

OJ, nu blev det än mer spännande!!! Tyder du drömmar eller har du tagit det från någon bok? Kan du "se" elelr "känna"  saker också?

Orkar inte mer...
  • Gisse the one

TS

Jag "ser" och jag "känner" Har gjort i många år. Använder dock inte så ofta officiellt. Texten du fick var från en bok, men jag "ser" en mycket positiv förändring

Lycka till!

• Minikatt

Hittade förklaringen som Gisse the one hade, genom en söknin i Google. Där hittade jag en annan förklaring som stämmer rätt bra överens:

Tänder som man tappar, som sitter löst eller går sönder brukar i allmänhet tyda på större förändringar. Det finns en undermedveten koppling mellan skeendet i drömmen och processen i verkliga livet när man tappar mjölktänderna och får nya tänder. Ibland betyder drömmen att man verkligen behöver en förändring, men oftare innebär drömmen helt enkelt att nya möjligheter är på väg. Trots att "tandtappardrömmar" kan vara ganska otäcka förebådar de nästan alltid bra saker.

• Pigelinen

Oj då!!! Vi har försökt i snart ett år och om inget händer denna gång måste jag genomgå en operation 31/5 då de ska kolla upp äggledarna. Jag har redan opererats två gånger pga cystor och tycker att det är väldigt jobbigt med operationer... Dessutom jobbar jag somlärare och en operation 2 v innan skolavslutning då alla betyg ska sättas ökar på min stress...

Orkar inte mer...
  • Cia156

jag har oxå drömt det flera gånger!
    Men vet inte häller va det kan betyda...

• Minikatt

Tror det är vanligt att ha den drömmen. Vet att min mamma drömmer det jätteofta.

• Gisse the one

Jag har drömt detta ett par gånger bara i mitt liv och de gångerna har det hänt underbara saker.

• Pigelinen

Gisse the one:
    Tack!!!

Tappa inte hoppet för det finns ljus, massor med ljus (sagt av en sann FL vän)
  • Gisse the one

TS

Vassego och håll mig underättad

• morsatill3

TAND, tappa: otur. Besöka tandläkaren: när du väl sitter i stolen upptäcker du plötsligt att tandläkaren är en person du haft att göra med i annat sammanhang. Drömmen är ofta erotiskt betingad och tyder på längtan efter samlag

• Gisse the one

HubbaGirl

Olika där, med tydningarna menar jag.

Tappa tand = förändring, positiv.

• lyckostjärnan

Jag har drömt att jag har tappat tänderna en gång i mitt liv. Det var när jag precis blivit gravid med min lilla tjej(nu 9 månader) efter två års försök. Vet inte om det hängde ihop men hoppas det kan vara så för din skull. kram

• Pigelinen

Åh vad härligt det skulle vara, man kan ju hoppas, tack för att ni ger mig hopp!!!

Tappa inte hoppet för det finns ljus, massor med ljus (sagt av en sann FL vän)
Svar på tråden NYFIKEN, vad betyder min dröm?