• seSSa

Kan man använda sin bumbo i vatten??

Vi har en ståupp dusch och det skulle vara väldigt bekvämt ifall vi kunnat använda den till att bada/duscha vår son. Han har växt ur sitt badkar och vi har en JÄTTELITEN toalett så ett badkar är uteslutet.
    Någon som vet ifall man kan använda bumbon i vatten?

• Svar på tråden Kan man använda sin bumbo i vatten??
  • Fille Fjonkan

Den blir inte förstörd av vatten. Jag brukade ha med vår i duschen. Däremot står det att man inte ska använda den i dusch/bad eftersom det kan vara farligt. Bumbon flyter och kan välta. Men att duscha ett barn i den fungerar enligt min erfarenhet utmärkt.

/ Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • Mamma till Filippa

hmm..har hört att de inte är vattentåliga..??

• seSSa

mm det undrar jag också.. ÄR de vattentåliga??

• Fille Fjonkan

Vår är i alla fall det. Det är ju skumplast eller nå't liknande. Vad skulle kunna hända?

• Mamma till Filippa

materialet tål inte vatten har ja hört...

• Fille Fjonkan

Efter vad jag har märkt så gör det det.

Vår har varit med i duschen flera, flera gånger och jag har torkat av den med våt trasa ännu fler gånger (Tösen var ganska kräkig av sig och bumbon fungerade dessutom utmärkt för att få fart på magen och skapa bajskaos = "bajs upp på ryggen-kaos")

• seSSa

Fille Fjonkan, hmm bra o veta! ska försöka använda den nästa gång vid dusch... får jag fråga en annan sak.. du nämnde att den funkade när er dotter kräktes osv.. min lilla son kräks också i den men det är för att han lutar sig mott en viss del, typ åt sidorna eller åt mittengrejen mellan benen, och då skapas det tryck och då spyr han.. var/är det likadant för din tös?
    Hur man än lägger honom så vänder han sig o lutar åt sidorna efter knappa 10 sekunder, han är 5 månader!

• Fille Fjonkan

Ibland berodde det säkert på det. Men hon var som sagt ganska kräkig av sig. Ofta berodde det nog bara på att hon hade svalt luft som hon inte lyckades rapa upp. Då kräktes hon oavsett om/hur hon satt eller låg. Pysen är likadan nu, men har ännu inte fått börja använda Bumbon (han är snart 3 månader).

Svar på tråden Kan man använda sin bumbo i vatten??