• sariat

List vid snedtak??

Vi har målat om hemma och har snedtak och det var rent ut sagt omöjligt att få det snyggt vid kanten så nu tänkte jag att vi skulle sätta en list där istället. Någon som har gjort detta, kanske tom har bilder? blev de snyggt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-03 21:54:01:
    Alltså väggen är lila och snedtaket är vittså det var inte lätt att få en snygg linje där emmellan!

• Svar på tråden List vid snedtak??
  • Önskan

Mina grannar/vänner har så, jättefint. Vi har ingen list mellan vägg och snedtak och i vårt sovrum ser det ok ut eftersom allt är vitt men i de andra rummen ser det lite mysko ut eftersom de är målade sen tidigare i starka färger, faktiskt. Tycker definitivt ni ska sätta en där. Måste ju vara en med rätt vinkel dock, eller?

• gemelli

Vi har ingen lits, vi la nät innan vi spaklade och sen gäller det att slipa slipa fiiin....

Syns inte så mkt på den här bilden...

Bebbe i Magen
  • pr32

Sätt dit kvartsstav!

~¨~¨~om musik är kärlek, så spela!~¨~¨~
  • mammaNena

vi har ca 2 cm breda lister vid våra snedtak. ser ok ut. kanske t.o.m syns på nått av korten från mias rum

• mammaNena

det gjorde det. den 3:e bilden på "Mia bilder"

• sariat

oo tack för bildeb helenas83. nu vet jag hur fint det blir. ska verkligen göra det.

pr32: vad är kvartsstav?

• pr32
    sariat skrev 2007-05-04 09:04:57 följande:
    oo tack för bildeb helenas83. nu vet jag hur fint det blir. ska verkligen göra det. pr32: vad är kvartsstav?
    Oj...hur förklarar man det, kallas även ibland "hörnlist" tror jag.
  • Önskan

är den formad som ett v, typ, fast med rät vinkel?

• pr32
    Önskan skrev 2007-05-04 09:47:13 följande:
    är den formad som ett v, typ, fast med rät vinkel?
    Näe...ena sidan är 90 grader, andra är rundad... Kolla mitt galleri "projektrummet", i hörnen där sitter silvermålad kvartsstav.
  • mammaNena

Kul att kunna hjälpa till med en ide

Svar på tråden List vid snedtak??