• Me like You

Hur lång tid tar det innan receptet kommer?

hej!
    om en läkare ska skicka recept på posten hur lång tid brukar det ta innan de kommer?

När är det vår tur?
  • Svar på tråden Hur lång tid tar det innan receptet kommer?
  • lonnir

men skickade han inte det direkt till apoteket bara?

• Me like You

nej hon sa att hon skulle skicka de, antog att de e hem till mig

När är det vår tur?
  • lonnir

nej jag tror att när dom säger skicka så kommer det till apoteket, gå dit imorgon o kolla det för det kommer direkt det skickar dom via dator bara direkt! tror dom gör så överlag nu, väldigt sällan man ser ett pappers recept nu mer hur en läkare tycker jag!
    de senaste åren jag fått till mej o barnen skickas det över dator!

• gustafssons

de brukar skicka alla recept på över internet direkt till apoteket...va hos läkaren och satt och vänta på att hon skulle komma med det...efter 30 min frågade jag varför ja inte fått det... nej det skicka jag till apoteket...så jag fick det inte ens i handen när jag va där..

• lonnir

precis o man kan hämta ut det på vilket apotek som helst i hela sverige med.. det blir registrerat på personnummer..
    det enda man ska tänka på är att man ska ha leg med sig ifall man måste legitimera sig, det händer rätt ofta att man får göra det när man hämtar medicin så!

• gustafssons

som diabetiker tycker jag det är kanon!! förut har det alltid fattats recept när jag väl skulle hämmta ut nått och jag brukar ha ett 10-tal..

• lonnir

ja precis, jag tycker oxå det är super praktiskt, bara att säga sitt person nummer, lämna fram körkortet, och sen kan man kolla själv på deras skärm vad man har för recept man kan hämta ut!!

• Frila2

Det är superbra med elektroniska recept. Läkarna har inte ens papperrecept kvar att skriva på de flesta ställen så jag tvivlar på att de kommer på posten ts. Ring till det apoteket som du vill hämta ut på och fråga om det har kommit. 

• Me like You

jaha okej! men hon sa så här: jag skickar dig ett recept och anvisningar på hur du ska börja med tabbletterna... och lite info om pravidel som tabbletten heter....

När är det vår tur?
  • gustafssons

det brukar följa med medicinen när man får den.. ring och fråga. när jag fick på posten förut så hade jag det en el två dagar efter.

• Frila2
    Vill ha bebis nu skrev 2007-05-04 01:02:22 följande:
    jaha okej! men hon sa så här: jag skickar dig ett recept och anvisningar på hur du ska börja med tabbletterna... och lite info om pravidel som tabbletten heter....
    Ja, det låter ju lite konstigt. Då låter det ju som om det kommer på posten om du ska få information också. Anvisningar får man på apoteket och även lite information men inga broschyrer och sånt.

Ring och fråga.
  • lonnir

ja men tror dom säger skicka för det mesta nu.. 'jag skickar iväg det här receptet nu då'...
    Ska man få info o recept hemskickat kan dom ju lika gärna ge en det när man e där!

• Me like You

fast ja va aldrig där vi hade telefon "möte" nu bli ja ju förrvirrad ju
    men detta va i onsdas eftermiddag om hon skickar post borde ja ha de imorn då? annars ringa apoteket...eller avvakta till måndag?

När är det vår tur?
  • lonnir

nej ring apoteket imorgon tycker jag verkligen! finns ju ingen snledning att inte göra det, så ring bara o kolla om det kommit in nåt recept, om dom inte får säga vilket kan dom väl kanske bara säga om det kommit in ett idag eller igår eller så.. kanske!?

• Me like You

okej ja kikar in till apoteket imorn efter posten vart hemma då:) tack för hjälpen gulliga fl:are

När är det vår tur?
Svar på tråden Hur lång tid tar det innan receptet kommer?