• iduns matte

ni blekfisar hur gör ni?

får sån ångest nu när sommaren börjar närma sig.. tillhör kategorin KRÄFTA som ALDRIG blir brun..
    skäms som ett djur på stranden och vill hellst inte visa mig. alltid blekast, å då snackar vi nästan blå i skinnet. nån som har lyckats bli liiiite brun och HUR?
    brun utan sol och sån där dusch tycker jag bara är tillfälliga lösningar som man får hålla på med hela tiden och det är svårt att få ett jämt resultat, nån som har nått råd om nån creme som gör det lätare att bli brun eller nått.. börjar bli desperat. vill så gärna följamed min son till sranden men jag skäms nått otroligt över min icke bränna.

• Svar på tråden ni blekfisar hur gör ni?
  • antons bejb

jag intalar mig själv att röd är supersnyggt. hahaa! och så tar man på sej vita kläder så ser man lite brun ut. men du allvarligt, du är ju du och vem säger att du skulle vara lyckligare om du var lite brun? nä använd solskyddsfaktor och var glad för att du även skyddar dej mot cancer.

• iduns matte

givetvis använder jag solskydd.. 25+ så jag ligger itne och pressar på n¨ågot sätt men jag tycker det är så jobbigt att alltid vara blekast.. tar jag på mig tex vita capribyxor så ser ju mina ben blåa ut =´( vill ju se sommarfräsh ut som de flesta andra.

• caffelattis

finns ju tabletter på hälsokost om ska hjälpa upp pigmenten i huden och som gör det lättare att bli brun... minns tyvärr inte vad dom heter...

• iduns matte

o inte blir det bättre av att min man blir jättebrun och sonen med..

• antons bejb

åh jag vet hur du känner. min man blir oxå jättebrun. men prova såna där tabletter som caffelattis föreslår!

• sussiegull

jag solar aldrig for jag vill inte fa rynkor..dessutom ar jag blond och blir bara rod som en hummer och det ar inte snyggt.sa jag anvander brun utan sol. mycket.

• Pormoicheia

min mamma åt brun-utan-sol tabletter och hon såg ut som en pepparkaka....vet dock inte om hon solade solarium oxå (vi hade nämligen ett här hemma i badrummet ett tag)...

vet inte om dom hette något särskilt eller om dom helt enkelt hette "brun utan sol"

Greetings from El zPorro
  • NeA 84

madame chic säljer en kräm som man ska smörja sig med ca 1 timme innan man ska sola. finns både för solarie och "vanlig" sol. jag är också sådär ljus men de har funkat lite på mig....

• iduns matte

måste prova om de så kostar skjortan =p
    blir ju bara illröd och får en SVÄRM fräknar haha...

• MeandHim

Det finns ju tabletter att köpa på hälsokost som gör att man blir brunare, tror det funkar riktigt bra. Annars får du väl börja knapra morötter, är ju mkt karoten i det
    Sen kan du ju kanske köra brun utan sol nån gång.

• iduns matte

fy faaan va morötter man får käka då.. haha klart man kan köra brun utan sol ibland men jag tycker det är krångligt.. ja menar.. ryggen.. bara en sån sak.. ett sträck här å ett där..oooops missade jag? vart då? ..

• thesa2

jag blir jätte brun på mage och ryggen men inte benen det är också lite knäckande

• iduns matte

kollat runt lite en jag hittar inte några tabletter.. hittar bara en massa krämer och servetter.. nån som vet npån bra sida?

• ladythewinter

Är kritvit jag också.. Men jag har fått vänja mig känns det som. Har röda pigment och tål inte riktigt solen. Får använda somkyddsfaktor 50.. Känns inte roligt.. Hade gärna blivit lika brun som min sambo..

Ett tips som min syster alltid gör, fast tyvärr är lite för sent för nu är att hon solar solarium någhra månader innan sommaren och blir då lite brunare.. Funkar dock inte för mig..

• iduns matte

näe solarie har inte nån vidare effekt på mig heller.. lite fler fräknar bara.. thats it

• Eisa

jag tänker "vem fan vill vara brun?"
    kom igen, det är 80-tal att vara brun
    du är älskad ändå

• Chira

sun silica från goodlife kan man äta..men de finns också att köpa på hälsokost..går man in och frågar om tabletter som gör att man blir lättare brun så tar dom fram de..

• iduns matte

tackar tackar.. kanske kan bli lite mindre blå nnu då.. hoppas det hjälper.. =p märkligt vad ytlig man är egentligen.. jag som annars är så mycket för det inre, men attans..

• MeandHim

Har bränt mig såååååå många ggr genom åren och visst fan har man lidit då (trots att jag smord ein mig hela tiden så tog ju solen som 17 ändå när man var utomlands) Iaf...tror min hud blivit mer tålig sen dess och nu blir jag lättare brun.

Svar på tråden ni blekfisar hur gör ni?