• Hallonsmurf

Avent nappflaska - för litet hål!

Igår inhandlade jag 2st nappflaskor av märket Avent till mina döttrar. Med flaskan följde dinappen som är ställbar. Om jag vrider den så flödet är störst tycker de ändå inte att det går tillräckligt fort. Den ena dricker Mild välling, den andra fullkornsvälling. Har nappen med 4hål bättre flöde? Vad finns det annars för alternativ?

Jag har kört med Dr Browns flaskor och Y-nappar till dom tidigare, men de går hela tiden sönder så de nästan dränks av vällingen...

• Svar på tråden Avent nappflaska - för litet hål!
  • Cheera

jag tyckte också att dom hålen var för små, har lagt dom flaskorna på hyllan. Kör med nuk istället. Är också wideneck-dinappar på dom om det är det du är ute efter. Tror hålen finns i 3 storlekar s,m och large=till för välling.

Annars så har jag Esskas också med det är smala dinappar, men de med en skåra är perfekt för just välling.

• Hallonsmurf

Synd bara att jag köte 2 flaskor igår för 180:- helt i onödan Kanske går att göra skåran större?

• MonicaH

man kan köpa med större hål seperat

• MonicaH

Eller ta med en nål o gör den större??

• Cheera

Ja, det gjorde jag också. Men dom är bra till ersättning iaf Avent är jättesvåra att få större hål på. Det är som att gummit inte ger med sig.

• Suskiv

Jag tyckte avents variabla napp var perfekt till välling. minsta hålet till välling och största till fullkornsvälling.

Svar på tråden Avent nappflaska - för litet hål!