• Nericia

fågeln gör mig galen snart....hjälp!!!

Ni kommer inte tro mig, men detta är helt sant.

vi har under några veckor haft en blåmes som flyger runt och slår med näbben på våra fönster, runt huset. vi täntke att det där går väl över.

men nu håller jag på att bli galen, för den slutar ju inte, nu när jag titta ute, så har vi så mycket fågelskit runt fönstrena så nu vet jag snart inte vad jag ska göra. för det stör mig när den smutsar ner.

jag håller nog på att bli galen Flört

Har någon nått tips på hur vi kan få den att ge upp.

vi har ej matat den med något, så att det är därför den är runt huset. den flyger runt bilarna oxå, å skiter, å  det är ju ej bra för lacken.

vad ska vi göra???

• Svar på tråden fågeln gör mig galen snart....hjälp!!!
  • Sencha

Tänkte bara säga att jag tror dig.

Vi hade en koltrast som besvärade oss för många år sedan. Han jagade oss och vår katt (som var en gammal fredlig sak som inte visste hur mn skadar fåglar), flög runt runt och väsnades...

• ElinAlenteg

Haha här är en till som har haft problem med fåglar; men här var det duvor *blä* Jag har alltid hatat duvor, och dom sitter bara o skiter på vår balkong. Men en dag så upptäckte jag två små söta ägg och då kunde jag ju inte skrämma iväg mamman...tiden gick och det ena ägget kläcktes och den lilla duvan växte o växte. En dag när jag kom ut på balkongen så ser jag nåt äckligt som ligger där och insåg snart att det var tarmarna från den lilla duvan. Vet inte om det var några andra duvor som har käkat upp den, men nån fågel i alla fall. Allt var borta, det andra ägget och fjädrar o allt, tarmarna var borta dagen efter, usch jag ville spy när jag såg det.
    Nu mer har jag påsar och cd-skivor uppsatt på hela balkongen för att skrämma bort alla fåglar.

Lycka till med blåmesarna!

• Nericia
    Sencha skrev 2007-05-04 11:42:46 följande:
    Tänkte bara säga att jag tror dig.Vi hade en koltrast som besvärade oss för många år sedan. Han jagade oss och vår katt (som var en gammal fredlig sak som inte visste hur mn skadar fåglar), flög runt runt och väsnades...
    hur gjorde ni för att bli av med den?
  • Nericia

fågeln här har lugnat sig lite å är ej på alla fönster men ändå verkar den inte vilja ge upp. jag blir snart tokig,haha

• micorazón

har ni sett filmen med Sarah Jessica Parker då hon ska få ut en kille att flytta hemifrån?? hahahahahahahah kom Oooooosökt att tänka på den hahaha

• Nericia

nej den har jag inte sett.

• Skarpa

Kan funka att hänga upp blå plastband i de fönster där den brukar vara. Det brukar vi hänga upp för att fåglar inte ska flyga in i rutorna, och det funkar oftast bra.

Ooook!
  • micorazón

där har dem en fågel som stör, men den är fridlyst så dem får inte döda den. Men sen lurar Sarah Jessica Parkers kompis en kille till att skjuta ihjäl fågeln (hon säger att luftgeväret inte är laddat så hårt, att skottet bara kommer skrämma fågeln).

Det slutar med att fågeln trillar ner på marken efter skottet och dem försöker förtvivlat rädda den med hjärt lung räddning hahaha

kanske är ett bra tips?

• Nericia
    micorazón skrev 2007-05-04 12:24:26 följande:
    där har dem en fågel som stör, men den är fridlyst så dem får inte döda den. Men sen lurar Sarah Jessica Parkers kompis en kille till att skjuta ihjäl fågeln (hon säger att luftgeväret inte är laddat så hårt, att skottet bara kommer skrämma fågeln).Det slutar med att fågeln trillar ner på marken efter skottet och dem försöker förtvivlat rädda den med hjärt lung räddning hahaha kanske är ett bra tips?
    haha ska kankse testa det,haha.
    Glas skrev 2007-05-04 12:23:51 följande:
    Kan funka att hänga upp blå plastband i de fönster där den brukar vara. Det brukar vi hänga upp för att fåglar inte ska flyga in i rutorna, och det funkar oftast bra.
    alla tips är bra, måste ge mig ut och testa det, ska be gubben sätta upp band när han kommer hem. grannarna kommer väl undra vad vi pysslar med. fast det har dom nog redan gjort, för häromdagen var jag ute med sopkvasten,haha det måste ha sett roligt ut när jag springer omkring och försöker slå med den mot fönstrena.haha.
  • RiaRa

Jag tror att din blåmes ser sin egen spegelbild och tror att det är en rival. Det är nog därför den fladdrar runt där och runt bilarna. För att skrämma bort rivalen.

Svar på tråden fågeln gör mig galen snart....hjälp!!!