• white cheese

Creme fraiche - franska örter

Det var extrapris på creme fraiche med "franska-örter"-smak, så jag köpte på mig en massa burkar. Nu funderar jag lite på vad jag ska göra med allihopa...
    Är det någon som har nåt gott recept som man kan använda creme fraichen i?

• Svar på tråden Creme fraiche - franska örter
  • Julias mamma

Vi har det till grillmaten eller till sallad...

• Birgitta2

Som lite sås till en paj, som lätt kan bli torr. Eller till fisk. Eller som dressing. Man kan använda det till mycket.

• Bispan

Jag brukar göra en kycklinggryta med franska örter creme fraiche, röd lök, honung och citron + lite andra kryddor så smaken blir bra.

• stekspaden

Gör varm pasta sallad!

stek champinjoner, bacon och paprika,
    rör i creme farischen och låt bli varmt.
    koka pasta, rör ihop allt,

Kanon gott och enkelt! Kycka till /Jenny

• white cheese

Många bra tips! Tackar...

Jag var inne på att göra lite matportioner som jag kunde ha med till skolan, så tillbehör till grillat är kanske inte ultimat (även om det lät väldigt gott!)...

• Mollymajs

Vi brukar göre en god pastasås med kräftstjärtar på den.

Fräs valfri lök och champinjoner (tycker burk passar bäst till detta). Blanda i cremefraichen och låt koka ihop. Häll i en burk kräftstjärtar och peppra. Servera med valfri pasta.

ja älskar när det är såsigt så ja brukat ta entingen två franska örter eller en sådan och en vanlig cremfraiche.

Super enkelt och MUMS så gott.

• Linda365

Bryn köttfärs och lök och i med creme fraichen,en burk krossade tomater och kryddor.Lätt och gott.

Eller bryn bitar av kycklingfilè,knaperstek ett paket bacon och blanda allt med creme fraichen och salt/peppar.

Svar på tråden Creme fraiche - franska örter