• Fru B

När började ni med napp?

Hej,

Jag undrar när ni började med napp till era små, alltså ni som använder napp?

Min första tjej var flera månader när vi började med napp eftersom amningen krånglade lite. Tjej nr 2 är knappt två veckor men amningen går som en dans, men jag vet inte riktigt när jag skall introducera nappen. Hur har ni gjort?

Detta är ingen tråd om nappens vara eller icke-vara!

• Svar på tråden När började ni med napp?
  • Mi Amore

När hon va 9dagar, men hon började inte gilla den fören hon va ca 2veckor.
    Jag väntade 9dagar för att kolla så amning och allt funkade. Bvc tanten va här när hon va 8dagar och hon gick upp jättebra i vikt så dom sa att vi kunde börja använda napp då.

Du är mammas allt!
  • Puffen

Min första var 1 dag när han fick napp första gången, den hade han tills han var 2½år!!!
    Min andra vägrar ta nappen, han är bara 1 månad gammal och använder ofta mitt bröst som napp har jag märkt! Önskar att han också ville ta nappen.

• Fru B

Puffen: det är just det, att det är jobbigt att vara napp själv. Min tjej är så snuttig men grimaserar när det kommer mjölk då hon är mätt men ändå vill suga!

• julmamma

vi prövade med napp när hon bara var nån vecka gammal för amningen funkade fint. Men hon spotta ut lika fort. Men nu när hon är fyra månader pröva vi igen och nu älskar hon den =)

• Puffen

Fru B: Exakt så är det här med! Han kan bli riktigt arg och skrika och rivas när det kommer mjölk, han vill ju bara snutta och sova. Försöker med napp varje dag men han spyr nästan av den!!
    Pumpar ut lite mjölk varje dag som min sambo ger i flaska, det går bra och där snuttar han aldrig utan äter.
    Men jag känner mig mer som en napp är en "mat fabrik" nu förtiden

• Puffen

julmamma: Man kanske ska vänta lite då.

Vad använder ni för nappar?

• PuMaN84

Min lille son som blir 3 mån på söndag vägrar ta napp, ngt förslag hur ja ska göra så han slipper sutta så mkt på bröstet?!

♥ MaX ♥
  • Min högsta önskan

Vi började med napp till Herman när han var en vecka. Anledningen var att han var enormt snuttesjuk! Ville ligga och snutta på bröstet hela tiden! Annars gick det bra med vårt finger också.Fick han inte snutta på något blev han sur och gnällig. Så vi valde att ge honom napp, och det är vi enormt glada för! Funkade jättebra!

• Puffen

Sover barnen med napp? Vaknar dom när nappen trillar ut?

• Min högsta önskan

Herman somnar med napp, men den brukar trilla ur när han är riktigt avslappnad. Sen kan han vakna till några timmar senare, men då är det bara att ge honom nappen, så somnar han om igen.

Svar på tråden När började ni med napp?