• Nellies matte

När är BIM med pergotime?

Har för mig att man får ngt längre cykel med pergotime. Jag skulle vilja veta exakt när min BIM är. Om jag inte ätit någon pergo och inte tagit pregnyl, så hade min mensdag varit på söndag. När är BIM nu? Jag vill testa ngn dag efter men eftersom jag inte vet när den är? Någon som vet?
    Jag har plussat och fått tid för Ultraljud men jag vill verkligen vara säker!

• Svar på tråden När är BIM med pergotime?
  • C r e d o

Det beror ju när du hade äl, det är det ända du kan räkna efter. jag har äl mellan dag 18-23 med Pergo, alltså bim mellan dag 32-37.

• greeneyes

Din Bim räknas 14 dagar efter att du fick ägglossning av sprutan, alltså 15 dagar efter att du fick själva sprutan

Om du är oregelbunden av dig så kan det vara bra att ta fram ditt "fejkade" datum för senaste mens, alltså 14 dagar innan ägglossningen. Annars blir uträkningar hos BM mm fel, för de är så himla låsta vid din faktiska mens - trots ägglossningssprutan. Så gjorde jag nämligen, och har inte blivit flyttad en enda dag på mina UL

BF 31/8 2007
  • Nellies matte

Ja, då är det idag den ska komma, men den har inte kommit, däremot kom ett STORT och mkt starkt + så jag är nog jordens lyckligaste just nu!

• Resande

Underbart, grattis!! Skönt att pergon fungerade så du slapp mens

Nu måste det vara vår tur...
Svar på tråden När är BIM med pergotime?