• Anonym

Så lessen,sitter och gråter nu,j**vla kassa!!

Näääääää, sitter och gråter som en dåre nu , alltså jag praktiserar på en livsmedelsaffär , har varit hos dem i en vecka nu till o med idag , jag kunde inte alls kassan , har inte kasa vana och så var de så snälla o lärde mig lite grann så , fick stå i kassan redan tredje dagen på min praktik hos dem , och de hjälpte mig mycket , iförr igår när vi satt o räknade min kassa så fattades det 12,50 kr, men det var inget o bry sig om sa hon som var ansvarig ,så länge den inte är över 50 kr , igår fattades 72,50 kr , och det kändes såå pinsammt att jag går o gör såna fel, och så RENA katastrofen idag när det fattades en heeeeeeeeeeeel 500 lapp näääää jag ville dööööööö, visste inte va det var för fel..och jag som var så noga idag..chefen sa att det inte var så bra det..och så sa jag att nää det känns som jag inte vill stå i kassan mer och jag ska ta upp det med min handläggare på Arbetsförmedlingen ..och då sa han ..ja, jag ska ta upp det med han oxå..sen frågade jag hur jag ska göra på måndag så sa han kom som vanligt ...men ALDRIG i mitt liv ska jag diiiit igen ..jag kan inte ..jag kan bara inte vara där hos dem igen...känner mig som en NOLLA , en VÄRDELÖS ...IDIOT , DUM i huvet ..SLARVIG ...men jag är inte en sån ...vart tog min fem hundra lapp vägen ...jag är så dum som lämnade min kassa till dem två killarna som jobbar där , jag sa kan ni visa mig hur man gör med kassan (alltså med att väga o räkna pengar o så ) och jag hade inte riktigt koll på dem och på va dem gjorde , chefen misstänkte både två , o han räknade deras kassa , men deras kassa stämmde ..

VA ska jag göra nu ..jag är så depremmerda och självförtroendet är lika med NOLL just nu

Snälla behöver lite stöööööd

• Svar på tråden Så lessen,sitter och gråter nu,j**vla kassa!!
  • josida

Försök ta det med "en klackspark"... vila upp dig under helgen och det är KLART att du ska gå dit på måndag!
    Förstår att det itne varit en rolig dag, men kom igen, nästa vecka blir bättre...!

• Anonym

josida , men chefen sa att han ska ta upp det som händemed min handläggare , och det inte funkar bra , det betyder att jag inte kommer o få jobb hos dem , så det e ingen mening o förtsätta praktisera där , de litar inte på mig nu , känns det som , de tycker säkert att jag inte passar till jobbet

• Höstvindar

Förstår att det inte känns så kul att gå tillbaka dit, men man lär sig av sina misstag. Försök ta nya tag och viktigast av allt:Ta tid på dig när du sitter i kassan. Annars är det superlätt att det blir fel med växling osv. Jag har själv suttit i kassan och det strulade som fasiken för mig med i början, men det går över!!!

Stå bara på dig ifall de skulle antyda att du stjäl från kassan. De förstår ju själva att du är ny och fortfarande lite osäker.

Lycka till!!!!

• josida

Men han ville ju ändå att du skulle komma på måndag?
    Det ordnar sig!

• versan

Stackare!
    Men det är sånt som händer ibland om man sitter i kassan att man kan räkna fel.
    Det är faktiskt affärens ansvar att se till att du har en handledare hela tiden om du har ett jobb som du ej har vana vid.
    och som praktikant så ska man inte lämnas ensam heller.
    Det kallas att utnyttja praktikanter och det ser inte arbetsförmedlingen med blida ögon på.
    Ring till arbetsförmedlingen själv också och förklara vad som hänt.
    Så ser dom att du är ärlig.
    Går du inte till jobbet måndag så ser det illa ut tyvärr
    då kommer dom nog att tro att du verkligen är skyldig.
    Nä gå dit med rak rygg och förklara att du är jätteledsen för vad som hänt.

(Om killarna tex snott pengarna! Så inte sjutton lägger dom det i sin kassa då sätter dom ju dom i fickorna så det inte upptäcks)

Nä stå på dig så ska du se att det känns bättre på måndag. 
    Lycka till...

• snudmumriken

Förstår att du haft en tuff dag. Men det bästa du kan göra är att gå dit på måndag ändå. Du ska se att det känns bättre sen..... Hoppas att det går bra med resten av praktien

• Anonym

Höstvindar , men du gjorde inte samma fel som jag , det fattade inte en hel 500 lapp från din kassa inär du började ...jag känner mig så ensam om det

• Anonym

Jag fick stå i kassan heeeeeeelt ensam i 3dagar , var så vilsen , ropdae på dem hela tiden de får inte lämna mig ensam så ...åååh herre Gud va det känns jobbigt , vill bara försvinna

• Alicia05sMamma

Din stackare * kramar om *

Måste få fråga. Är du över 18 ? är du det inte så får dom inte lämna dig själv i kassan.
    Sedan kan ju jag oxå tycka att man lämnar ingen själv i kassan redan vecka 1, som dessutom aldrig hanterat en kassa förut. Anser att dom faktiskt bär största ansvaret här.

Hoppas allt ordnar sig

(¯`°?.¸ ღ Mammas lilla hjärtegryn ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • Anonym (ståpådig)

NEJ ge inte upp nu !!
    förstår om du känner dig misslyckad & att det inte alls e kul
    men jag tror att om nu chafen tror du tagit pengar så tror jag inte alls de blir bättre om du inte dyker upp där alls !!

jag tycker att du säger som det är att du känner dig osäker & att du får sakta men säkert bygga upp ditt självförtroende & kunskap för just detta jobb i butik,

+ att du kanske ska undvika att sitta i kassan när det e som mest att göra , din chef skulle faktist förstå bättre att man sätter inte en praktikant i kassan bara så där & absolut inte ngn som inte har vana , tycker absolut du ska stå upp å gå ditt å visa att du visst är bra , klart du ska visa chefen att du har inget att dölja,

lycka till & tänk inte mer på de , du vet att du inte tagit denna 500 så vad ska du göra !!
    ställ dig på den sanningen & vila ut & samla kraft till måndag!!

Svar på tråden Så lessen,sitter och gråter nu,j**vla kassa!!