• Snäckan6

Någon som vet om man kan få ersättning för ärr efter borttagning av leverfläck (med malignt melanom)?

Tog bort en leverfläck som det visade sig vara malignt melanom i och det krävdes att man tog bort mer, nu har jag ett ganska stort ärr på överarmen.

Undrar om någon vet om man kan få någon ersättning för detta?

• Svar på tråden Någon som vet om man kan få ersättning för ärr efter borttagning av leverfläck (med malignt melanom)?
  • Snäckan6

Puffar lite.
    Nyfiken....

• helenasthlm

Jag undrar precis samma sak.

Jag tog bort på ryggen och fy som det ser ut...två st dessutom.

Togs ditt bort med laser el skars det bort???

Ett av mina med laser och den andra skars bort men båda är lika fula.

Älskar min Angelina!
  • helenasthlm

När gjorde du det? det var några år sedan här men har ni på senare tid börjat tänka på ärren.

Älskar min Angelina!
  • annika81

Varför ska du få ersättning för det? Det var ju nödvändigt så du inte skulle bli sjuk.

• elli26

Kolla med ditt försäkringsbolag. Har man sjuk/olycksfallsförsäkring kan det ingå ett skydd mot vanprydande ärr, men det beror helt på försäkringen.

• helenasthlm

ersättning för dom fula ärren....

Älskar min Angelina!
  • Snäckan6

elli26: Får nog kanske göra det!

annika81: Just därför kanske man skulle kunna få ersättning.

helenasthlm: Det skars bort. Sista gången jag var där (då de tog en större bit) var den 8 mars i år så det är inte alls länge sedan. Det var min mamma som undrade om man eventuellt skulle kunna få något för ärret, har inte själv tänkt på det innan.

• helenasthlm
    Snäckan6 Snäckan6

Ok. Visst är det tråkigt. Vart gjorde du det...på privatklinik el? jag var i sthlm på en klinik och tog bort med laser och den andra på vårdcentralen.
    Älskar min Angelina!
  • Snäckan6

Vad roligt :), du fick med mig också.

Jag gjorde det på en klinik i Lund (Skåne) av en leg. hudläkare.

• Duckan74

Det kan inte bero på hurdant läkkött ni har då? Jag har, liksom min pappa och bror, väldigt dåligt sådant och vi får skitfula ärr. Blir knöliga och det tror jag inte att vi kan få nån ersättning för direkt.

Svar på tråden Någon som vet om man kan få ersättning för ärr efter borttagning av leverfläck (med malignt melanom)?