• Mita75

Heldag i Stockholm - vad göra?

Vi har fått möjlighet att ha en heldag tillsammans, bara vi två, sambon och jag... inga barn så långt ögat når... vi har hela stockholm att röra oss i... och vad händer?!?! Totalt stiltje i huvudet!!! Fundersam Vad ska vi göra imorgon??!?? Dag- och kvällstid, restauranger, klubbar, teatrar, promenader... ja vad som helst... tips mottages varmt... Glad

*tack på förhand*

• Svar på tråden Heldag i Stockholm - vad göra?
  • Dino78

Djurgården. Där finns ju Skansen, Gröna Lund, Vasamuséet. Nordiska muséet. Dessutom väldigt fint där ute.

DIF i själ och hjärta
  • Mita75

Gröna lund och nordiska muséet ska vi ta med barnen om några veckor hade vi tänkt. Dom har visst nåt samlar-tema på nordiska som ska vara rätt kul...

Vasamuséet är ingen omöjlighet att det blir... tack!!

Fler förslag... Cool

• Dino78

Gamla stan är alltid kul, Hötorget gillar jag att traska runt på.

DIF i själ och hjärta
  • Wööörmi

Gå en promenad runt stan och djurgården är väldigt mysigt...när ni känner er lite trötta i benen kan ni stanna på nåt cafe eller en restaurang som ni tycker ser mysig ut ;)
    Så gjorde jag och min sambo under vår första och andra dejt...
    nåt vi aldrig kommer glömma...jag är uppväxt i sthlm men hittade MASSA vackra ställen jag aldrig tänkt på då ;)

Alltid nåt...ha en underbar dag ;)

vill lyckas så vårt frö som får min mage att växa :D
  • Duckan74

Ta Katarina-hissen upp på söder och traska där. Ni kan göra ett drickastopp på Mosebacke. Vacker utsikt!

• Dino78

Eller så kan ni åka ut till Solna och besöka hemska Råttsunda och se gnaget förhoppsnigsvis få storsrtyk av Helsingborg. Matchen börjar kl 16,00

DIF i själ och hjärta
  • Duckan74

Dino78, det där var välan inte snällt??
    (Heja heja Gnaget!!!)

Kolla om Cosmonova visar nåt kul.
    Åk en båttur, käka på J Nacka Strand eller på Fjäderholmarna.

• Dino78

Duckan - hehe

Ja,Cosmonova!! Där ligger ju även naturhistoriska muséet!

DIF i själ och hjärta
  • Mita75

Cosmonova var också ett väldigt bra tips... Där har jag aldrig varit.. Man kanske ska börja dagen där - och naturhistoriska, sen in mot stan... hmm... kanske.. men var äta middag då? nåt kul/mysigt/trevligt ställe att avsluta kvällen på....

• Duckan74

Vad gillar ni för slags mat och vilken prisklass? Finns så mycket att välja mellan. Stadsdel ni vill äta i?

• Dino78

Dom hade världens godaste pizzpr på Drottninggatan, stället hette Al Forno om jag inte missminner mig, mysigt och gott. men inget lyx förstås (dyra pizzor men ändå bara pizza)

DIF i själ och hjärta
  • Duckan74

Östermalm:
    Aubergine
    Eriks bakficka
    Sturehof
    Riche

Söder/Gamla stan:
    Gondolen

• Mita75

I prisklass så ska det väl vara nåt mitt emellan... Vi har inte tusenlappar att strö runt, men som sagt, vi vill ha en bra dag...!! Och stadsdel har ingen större betydelse - det går ju tunnelbana...

Någon som vet något om Vampire Lounge? Pris, stämning...?

• Duckan74

Nope, aldrig hört talas om.

• Mita75

Ligger tydligen på söder.. Sambon hade läst om det i nån tidning idag...

låter lite.... spännande iaf...:

"40's och 50's rockabilly, rhytm'n'blues och annan gammal fin musik.
    Rockabilly, rock´n´roll och allt sånt där som var populärt på farfars tid spisas på 78-varvare av Big Bebop Joe medan de snajdigaste hipstergrabbarna hänger i den mörka men mysiga lilla vampyrbaren."
  • Mrs Moneybags

Jag kan bara instämma i förslagen om Djurgården och Gamla Stan. Om det är fint väder är ju Djurgården jättefint, gå på Skansen och ät lunch på Blå Porten eller promenera i Gamla Stan och titta i butiker... Hoppas ni får kul!

Svar på tråden Heldag i Stockholm - vad göra?