• cokie

Soltält, bra eller dåligt?

Hej!
    Är det någon som har erfarenhet av soltält, sådana som barn kan leka i på sommaren? Går det lika bra med parasoll? (tänkte om man är på stranden el nåt?)

Fick en liten Mio den 28/2!!
  • Svar på tråden Soltält, bra eller dåligt?
  • Jennyrockar

Är kanske svårt å få barnet att stanna i tältet?! Plus att han vill nog inte ligga där själv heller!

~Isaac 9/7-05 å Morgan 9/10 -06~
  • Lejån

Vår tjej tyckte det var jätteroligt med tältet, vi hade ett som var öppen framsida på så att hon såg oss utanför hela tiden. Sen satt hon där inne och pysslade med sina leksaker.

• Pochahontas

Eftersom jag är väldigt försiktig med solen - vi har inte dom bra anlagen i min familj om man säger så.... - och jag har en tjej på snart ett halvår, så tänkte jag skaffa ett soltält... Har en son på åtta år, och vi brukar åka o bada jättemycket, men lillan får ju inte ens vara i solen... Då är ju frågan... Ska jag köpa ett tält med UV-skydd, eller räcker ett vanligt? Behövs UVskydd, så tänker jag köpa det, men är det lika bra med vanligt så behöver man ju inte lägga ut så mycket pengar som ett UVtält kostar.... Men jag vet ju inte....

Dagens rekommendationer för barn under ett år är ju att inte vara ute alls mellan 11 och 15... Inte ens i skuggan. Men med ett stort barn så är det ju inte så lätt att hålla vara inne.... Då behövs kanske UVtältet... Nån som vet?

Nån som vet var jag kan hitta UVtält, förresten?

Nu är hon här!!! ...våran lilla Elsa...
  • cleopatra2

vi har också tänkt köpa en,både för att ha i trädgården och ute på stranden,vi är ute mycket under sommaren så babisen kan då stanna under parasollen)

• Hanakana

Vill också veta var man kan köpa ett soltält!!!
    Helst i närheten av Stockholm (typ norra Stckholm - Täby???).

• Mamma2001

vi har ett soltält! toppenbra att ha med på stranden etc och barnen ser en bra ut genom utgången... sen kan man ju öppna lite varstans om man känner för det. vi är iaf jättenöjd och barnen med

Hugo 010806 - Oliver 051224
Svar på tråden Soltält, bra eller dåligt?