• Emelie82

Hur länge använder man egentligen body till barn?

Ska ut och handla lite nya kläder till vår 9 månaders idag och började tänka på om han ska ha bodisar eller t-shirts/tröjor.. Hur länge har ni/tänker ni andvända bodisar?

• Svar på tråden Hur länge använder man egentligen body till barn?
  • nallea

Kan fortfarande använda body till sonen men har inte så många nu, någon enstaka bara. Han är nu 18 månader.

• CamoMillan

Jag har använt bodys tills mina tjejer har slutat med blöja. Då har dom vart 1 år & 10 månader bägge två.

♥♥Hannah ♥♥Tindra♥♥
  • Cippi

Jag började ta bort bodysarna vid ca 9/10 månader för det blev för tätt med blöjan. Berodde nog med på det är annat. Sen finns det så många tuffa tröjor i affärerna nu också. Det är lite svårt att hitta bodysar i större storlekar också.
    Gör som du känner för, det är bäst.

• Vilmagbg

Vi hade body till sonen rätt länge fram till han var 2 år ungefär och hade stl:98.

• kengru

Jag använde body till sonen under vintern, han är över två åro har stl. 92. Tyckte att det var praktiskt eftersom de inte åker upp på samma sätt som tröjor under overallen eller täckjackan. Men nu när det är varmt har vi inte dem längre.

• Avelyn

Min tjej är snart 2 år och har body ännu ( i storlek 92 ). Tycker det funkar jättebra och ser fint ut ( Köper bodys i storlek 92 på Lindex bland annat )

• Emelie82

Ok så ganska länge egentligen. Ja det är praktiskt med body Ännu en fråga till er bodyanvändare då: har ni kort eller långärmad på sommaren? Lång skyddar mot solen men är det för varmt?

• kengru

Det finns rätt tunna body´s, men jag kommer nog att ha korta armar o solskydd, samt sätta dottern i skugga hela sommaren, så gott det går. Hon har rött hår, så känslig irlänsk hud är ett faktum.

• R Mutt

När de börjar öva attgåpåpottan själva är det ingen höjdare, tills dess funkar det ju egentligen bra. Men behovet är störst i spädbarns-och krypåldern tycker jag. De är inte lika korviga av sig sedan liksom.

Svar på tråden Hur länge använder man egentligen body till barn?