• Monis

Hur funkar det med gamla e-mailen vid byte av internetleverantör?

Jag har telia nu men eftersom vi ska flytta snart och då kommer vi ha bredbandsbolaget. Jag skulle helst vilja ha kvar min gamla teliamail men jag antar att teliamailen är kopplad till abonnemanget? Finns det isf ngt annat sätt man kan göra för att få tillgång till min teliamail (tills jag kommit igång med min nya mail)? (Jag har sökt två jobb nyligen och tyvärr uppgav jag min teliamail när jag kunde ha uppgett min studentmail). Tack på förhand.

• Svar på tråden Hur funkar det med gamla e-mailen vid byte av internetleverantör?
  • jassikan

Enda sättet är nog att fortsätta betala för abonnemanget. Men är det redan avbockat kan det bli svårt. Men kanske värt att höra med Telia om det går att lösa.

Och sedan logga in via webbmail, om det finns en sådan tjänst.

• cheber

Istället för att skaffa ny mejl hos din nya ISP så skaffa en egen domän och webhotell. Det finns billiga och bra företag.

• cheber

Ja just det angående fråga. Jag tvivlar Telia har "e-postabonnemang". För Telias e-post står det överallt "ingår i Telia Internet".

• c0ol

skaffa en gmail adress så slipper du byta e-mail adress när du byter isp

• isisisis

Jag har bytt från comhem till Glocalnet.
    Jag har samma mailadress.
    Jag kanske är bakom flötet,men vad menar ni?

• inze

Ring till telia och fråga? Jag frågade samma sak för några år sedan och då skulle man kunna betala för att ha kvar bara sin mailadress. Men det kostade några kronor i månaden förstås. Nu blev det inte aktuellt för mig att göra så men då sa de i alla fall att man kunde göra så.

• c0ol

vad har du för mailadress, har du tex hotmail så kan du ha kvar den, men har man telia och har en telia adress så kan man inte behålla adressen om man byter

Svar på tråden Hur funkar det med gamla e-mailen vid byte av internetleverantör?