• sweetanna

Tappar mycket hår- amningen?

Jag har börjat tappa mycket hår, kan få händer fulla och misstänker vitaminbrist pga amningen. Någon som känner igen sig?

Är det okej att käka vitamintillskott när man ammar eller ska man helst låta bli?

• Svar på tråden Tappar mycket hår- amningen?
  • nublu

Du tappar det hår du inte tappade under graviditeten, enkelt uttryckt. Inget ovanligt fenomen, fråga BVC eller din bm så får du se. Fast det känns läskigt!

• pattisza

Precis som nublu skriver.

• jagodu

Det är helt normalt, jag tappade en massa hår när jag slutade amma. Min frisör sa då att man antingen tappar hår när man är gravid, ammar eller när man slutar amma. Men jag vet, det kan kännas läskigt. Nu är jag gravid igen och fäller som en vinterhund på sommaren. Inge kul.

Du kan äta vitamintillskott när du ammar, finns t.om. särskilda att äta när man ammar. Kolla på hälsokosten, men de är rätt dyra.
    tror inte heller att det hjälper mot håravfallet. Men annars är det ju bra med vitaminer...

• abovo

Man kan även tappa håret av stressen det innebär med liten baby och att aldrig få ordentligt med sömn.

• sweetanna

tack då vet jag vad som är problemet samt vad jag ska stoppa i mig =)

• Lilla Frögurkan

En skallepär här snart.. *huuu* Läskigt att tappa så här mycket hår! Jag har fått gå och klippa mig.. *s* Nå, det tar väl stopp snart.. Hoppas jag..

• Mitsuko

runt 3-4 månader efter förlossningen tappade jag massa hår men det slutade efter ett tag

• Rulltrappa

ja, jag har lång lugg, men om jag drar den bakåt ser man extraluggen, en cm kort, spretig, ojämn och jätteful. så visa pannan är inte aktuellt på ett tag. :/

Svar på tråden Tappar mycket hår- amningen?