• Cullinan

Bästa vattenlösliga mascaran?

Skulle vilja ha en vattenlöslig mascara som sitter bra, och som tål att man svettas lite och kanske lite regn, men som ändå går att tvätta bort med vanligt tvål och vatten.

Helt utan speciella rengöringsmedel alltså.

Vet ni någon sådan? Har läst om Kanebo Mascara 38°C som ska gå att tvätta bort med enbart 38 gradigt vatten, men den verkar svår att få bort?

Man vill ju inte hålla på och gnugga på ögonområdet...

• Svar på tråden Bästa vattenlösliga mascaran?
  • LindEA

Den är jättebra och inte alls svår att få bort=) Den ramlar av när man tvättar ansiktet med lite varmare vatten, helt enkelt tokbra! Lite dyrare än de vanliga men helt klart värd pengarna.

• Cullinan

Tyckte den hade ett ganska vettigt pris, slår nog till på en sån då.

• naninai

Den absolut bästa mascaran är Max Factors 2000 Calorie Dramatic Look och då har jag testat alla som YSL, Kanebo, Lancome, Dior Show, Dior Show Blackout mfl... Men ingen slår den mascaran och den går jättebra att gå bort med tvål och vatten :) Jag är aldrig svart under ögonen eller så, den sitter som berget!

• Cullinan

Max Factor 2000 minns jag att jag hade på gymnasiet. Den är bra, men behövs det verkligen inte särskild rengöring till den?

• Flummig

Max Factors är säkerligen bra! Men jag har hört att TBS Super Volume mascara ska vara jättelätt att ta bort på kvällen... Värt ett försök iaf, 149 kr går den loss på!

Svar på tråden Bästa vattenlösliga mascaran?