• BlygTjej

Rabatt intill husväggarna..

Har rabatter intill husväggarna som vi hade tänkt ta bort. Vad kan man ha istället? Ska vara smidigt att "sköta" och billigt att göra Några tips?

Mamma till Isabelle 070130
  • Svar på tråden Rabatt intill husväggarna..
  • Peanut

Man ska aldrig låta något växa intill väggarna, det kan dra in fukt i huset. Man ska helst ha vanliga "plattor", med lite lutning från huset (så att regnvatten rinner bort ifrån huset), närmast husväggarna. Lycka till!

• BlygTjej

Jag vet, det är därför vi ska ta bort dem Går det inte ha annat än plattor?

• sötäpplet

varför inte sätta plattor närmast och sen en liten rabatt utanför med t.ex. marktäckare eller små buskliknande växter? Det brukar ju vara lättskött.

• zika

grovt grus närmast väggen och sen någon typ av kant mot gräsmattan

• 76Sanna

Sten i valfri storlek är mitt spontana tips!

• Velan

Runda stenar är snyggt tycker jag!

• BlygTjej

Ja, stenar hade vart snyggt.. Ska man lägga något under? Är det bara att gräva upp växterna som är där nu eller hur går man tillväga?

• Peanut

Jag håller på att ha plattor närmast huset, det har jag blivit rekomenderad när vi dränerade om huset. det e ju snyggt att ha planteringar i stora krukor, dom kan man ju ställa vart man vill.

• Needy

Vi hade buskar där tills häromdan, då vi rev bort skiten..nu har vi lagt plattor o längs med kanten har vi runda fina stenar...vart jättefint. Så kan man ju ha krukor me blommor i ist.
    Vad man än gör, ska man inte glömma markduken- så man slipper ogräset!
    Lycka till med ditt nya projekt!

• eyry

vi hade rabatt tills för någon dag sen. nu har vi fyllt upp med lagom stora runmda stenar istället. jättesnyggt

Älskar mina 2 prematurer
Svar på tråden Rabatt intill husväggarna..