• cusuco

Vad händer om man lämnar in deklarationen sent?

Som frågan lyder i rubriken.

• Svar på tråden Vad händer om man lämnar in deklarationen sent?
  • Made by Me

straffavgift på 1000kr (tror jag)

• Nyfiken gul

du får betala böter....

jag gjorde det en gång pga sjukhusvistelse o fick böta för försenad deklaration,,, tror det var 500 kr om jag inte minns fel....

• Lilla Prussiluskan

1000:- böter...

• Lilla näktergal

Men du kan slippa om du har ett godtagbart skäl, men vet ej vad som är godtagbart. Skriv ett brev till dom, det gjorde min far och han slapp betala böter. Han lämnade in flera månader försent, tror inte att du får böta om den är en vecka sen...men man vet ju aldrig.

• AochJsMamma

Vad får jag betala i förseningsavgift om deklarationen kommer för sent?

Vid försent lämnad deklaration får du betala 500 kr i förseningsavgift. Har deklarationen kommit för sent någon av de tre närmast föregående perioderna är förseningsavgiften 1 000 kr.

Deklarationen ska skickas till Skatteverkets inläsningscentral, Enhet 4500, 839 86 Östersund.

Kopierat från Skatteverket.se

• ominte

De intervjuade en person som jobbar på skattevekret på radion inför inlämningarna av deklarationen och han sa att kommer den in någon dag/ ett par dagar sent är det ingen fara, för de hinner iaf inte skicka ut påminnelser.

• tjej mamman

Jag glömde att skicka in min deklaration en gång,när jag kom på det efterett par veckor ringde jag till skattemyndigheten och sa som det var att jag helt enkelt glömt,dom var jätte bussiga och jag behövde inte betala ett öre.

• waersta

Kom på en sak.. ungarna har ju också fått deklaration.. de kan ju inte skriva under än. Är det meningen kanske att jag skulle ha gjort det och lämnat in dem.. :-O

• piixelslyna
    waersta skrev 2007-05-05 22:21:02 följande:
    Kom på en sak.. ungarna har ju också fått deklaration.. de kan ju inte skriva under än. Är det meningen kanske att jag skulle ha gjort det och lämnat in dem.. :-O
    Ja, det är det.
    jag är skitsnygg!
  • waersta

Sådär, nu har jag deklarerat åt ungarna över telefon.. bättre sent än aldrig.

Svar på tråden Vad händer om man lämnar in deklarationen sent?