• imsel

täppt i näsan flera månader(ej förkyld)

ända sen jag tog nässpray i två veckor när jag var förkyld.det är nästan ett halvår sen! har jag vart täppt i näsan. inte hela tiden, mest när jag lägger mig ner, då blir det på ena sidan, då måste jag vända mig, och då blir det där.
    jag har vart på vårdcentralen.
    fock rådet att skölja näsan (har nässköljaren från apoteket) samt använda renässans och nozoil.
    började det inte bli bättre inom en ¨månad skulle jag prova ta kortisonnäspray. vilket jag gjorde.
    men försökte sluta när den tog slut. men det var inte bra, så jag fick komma tillbaka.
    har provat två kortison sprayer från apoteket, samt en receptbelagd. inget funkar bra.
    var där för några dar sen och fick recept på rinexin, men dom funkar inte heller(har provat typ tre dar nu)
    dom tog blodprov, och ska kolla om jag har nån allergi.
    men troligtvis inte, eftersom jag inte har rinnade näsa eller mycket kliande ögon.
    som sagt så har jag nu för tiden bara när jag ligger, ner, förut kunde jag vända mig om så gick det över liite, eller så promenerade jag runt runt tills det släppte, och kunde då sova. men nu funkar inget! på morgonen går det över typ en timma efter jag stigit upp..

någom som har haft..liknande eller har nåra tips eller råd??!!
    är så less..

• Svar på tråden täppt i näsan flera månader(ej förkyld)
  • Långbenopluto

Jag har haft likadant...

Fanns bara ett botemedel för mig och det var att sluta med ALL närsspray i alla former utom koksalt och nozoil.

Tog ca 2 veckor så blev jag bra...

Mamma till Marcus och Isak
  • vill bli

har oxå haft likadant, håller med Tines, finns bara ett sätt, sluta med all nässpray, är jättejobbigt den första tiden men det går över..

• imsel

jag höll ju på med bara koksalt och nozoil..men det blev inte bättre på en månad..
    men kommer dom fram till att det inte är någon allergi så hade jag ändå tänkt att bara ta det, eftersom det ändå inte funkar..
    men vad har ni använt för nässpray då?

• Långbenopluto

Jag har använt Nasin samt någon med kortison...Och det var rena döden Skrikandes

Kortisonet gjorde att jag fick hål i nässkiljeväggen som aldrig kommer att läka... Jag fick en artärblödning när den gick sönder och jag tappade 1,4 liter blod och fick ligga på IVA 1 dygn. Inte en rolig upplevelse.

Så vad du än gör - ge f*n i kortisonet!!!

Mamma till Marcus och Isak
  • Jennysimba

Jag har varit med om samma sak i ca två år var det så med nästäppa så fort jag la mig ner så kom den, jag köpte nya sängar, madrasser täcken o kuddar men det blev ej bra alls. Sen blev jag gravid och besvären blev bara värre, i slutet av min grav blev jag ordentligt förkyld o kunde inte andas alls, sen efter knodden kom ut har jag inte haft besvär alls konstigt nog jag tog bara nässpray i absolut värsta fall ca 2 g vecka

Svar på tråden täppt i näsan flera månader(ej förkyld)