täppt i näsan flera månader(ej förkyld)
ända sen jag tog nässpray i två veckor när jag var förkyld.det är nästan ett halvår sen! har jag vart täppt i näsan. inte hela tiden, mest när jag lägger mig ner, då blir det på ena sidan, då måste jag vända mig, och då blir det där.
jag har vart på vårdcentralen.
fock rådet att skölja näsan (har nässköljaren från apoteket) samt använda renässans och nozoil.
började det inte bli bättre inom en ¨månad skulle jag prova ta kortisonnäspray. vilket jag gjorde.
men försökte sluta när den tog slut. men det var inte bra, så jag fick komma tillbaka.
har provat två kortison sprayer från apoteket, samt en receptbelagd. inget funkar bra.
var där för några dar sen och fick recept på rinexin, men dom funkar inte heller(har provat typ tre dar nu)
dom tog blodprov, och ska kolla om jag har nån allergi.
men troligtvis inte, eftersom jag inte har rinnade näsa eller mycket kliande ögon.
som sagt så har jag nu för tiden bara när jag ligger, ner, förut kunde jag vända mig om så gick det över liite, eller så promenerade jag runt runt tills det släppte, och kunde då sova. men nu funkar inget! på morgonen går det över typ en timma efter jag stigit upp..
någom som har haft..liknande eller har nåra tips eller råd??!!
är så less..